آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

اشرف غنی:

در توافق‌ صلح نیروهای مسلح کشور معامله نمی‌شود

محمد اشرف غنی در دیدار با مسئولان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور گفته است که در شش هفته‌ آینده برای خلبان‌های نیروهای هوایی و مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی نمرات رهایشی توزیع می‌شود، وی همچنان تاکید نموده که در توافق صلح قوای مسلح کشور معامله نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی این اظهارات را روز (سه‌شنبه، ۲۲ اسد) در نشستی با نیروهای امنیتی و دفاعی در مقر وزارت دفاع ملی مطرح کرده و همچنان گفته است که در هر قول اردو شهرک‌ واضح رهایشی ایجاد خواهد شد تا خانواده‌های نیروهای امنیتی بتوانند با آرامش در آن زندگی کنند.
او همچنان با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در مورد روند صلح، گفته است که در توافق‌نامه‌ صلح روی آینده‌ نیروهای امنیتی هیچ معامله‌ صورت نخواهد گرفت. او در عین حال گفته است توافق‌نامه‌ای که در آن «هویت و اقتدار ملی افغانستان» مصئون نباشد، قابل قبول نیست.
آقای غنی در این نشست به ادامه‌ عملیات نیروهای امنیتی در برابر مخالفان مسلح دولت تاکید کرده و گفته است: «تا زمانی که پیمان صلح از سوی ملت به تصویب می‌رسد، استعمال قوه از وظایف عمده‌ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.»
آقای غنی در مورد ادامه‌ ماموریت امریکا، ناتو و دیگر کشورها در افغانستان نیز گفته است که ماموریت این کشورها براساس تمام «قراردادها و پیمان‌های استراتژیک» با افغانستان، ادامه خواهد داشت.
او در عین حال افزوده است که برای تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تعهد واضح بین‌المللی وجود دارد.
این در حالی است که اخیراً یک رسانه‌ی امریکایی «نیوزویک» به نقل از چند مقام ارشد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) گزارش کرده است که به تمامی نیروهای امریکایی در افغانستان دستور داده شده تا تقریباً تمامی عملیات جنگی تهاجمی در برابر طالبان را محدود و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را نیز متوقف کنند.
جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اما در واکنش به این گزارش گفته است که تا کنون چنین دستوری دریافت نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا