آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت مالیه:

در سال جاری مالی ۱۲۷ میلیارد و ۲۰۳ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده است

وزارت مالیه کشور می‌گوید که از آغاز سال جاری مالی تاکنون مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۲۰۳ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است. به گفته این وزارت تنها در دو هفته اخیر مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۷ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت مالیه‌ کشور اعلام کرده که از آغاز سال مالی جاری تا کنون مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۲۰۳ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است.
در اعلامیه‌ این وزارت که امروز چهارشنبه (۱۶ میزان) منتشر شده، آمده است که تنها در دو هفته‌ اخیر، مبلغ نُه میلیارد و ۴۰۷ میلیون افغانی جمع‌آوری شده است.
اعلامیه تصریح کرده که از این میان، ۵۱۵ میلیون افغانی از مستوفیت‌ها، دو میلیارد و ۲۹۷ میلیون افغانی از عواید مالیاتی، دو میلیارد و ۴۷۶ میلیون افغانی از عواید غیرمالیاتی و چهارمیلیارد و ۱۱۹ میلیون افغانی از بخش گمرکات به‌دست آمده است.
در اعلامیه آمده است که میزان جمع‌آوری عواید در دو هفته‌ اخیر ماه سنبله در مقایسه به دو هفته‌ اول همین ماه، مبلغ ۹۸۴ میلیون افغانی بیشتر بوده است.
از سویی هم، وزارت مالیه افزوده است که از آغاز سال مالی جاری تا دوازدهم ماه میزان سال جاری، مبلغ ۸۳ میلیارد و ۱۸۹ میلیون افغانی معادل ۵۰.۲ درصد بودجه انکشافی و مبلغ ۱۹۶ میلیارد و ۷۱۵ میلیون افغانی معادل ۶۴ درصد بودجه عادی به مصرف رسیده است.
بربنیاد معلومات این وزارت، از مجموع کل بودجه‌ سال مالی جاری، مبلغ ۲۷۹ میلیارد و ۹۰۴ میلیون افغانی معادل ۵۹ درصد آن به مصرف رسیده است.
بودجه سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۴۲۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون افغانی در نظر گرفته شده بود. از این جمله ۲۸۹ میلیارد افغانی آن بودجه عادی و ۱۳۹ میلیارد دیگر آن بودجه انکشافی است.
با همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، حکومت سند بودجه ملی را تعدیل و مبلغ ۸۹ میلیارد افغانی دیگر را به‌هدف مبارزه‌ با این بیماری، حمایت از مردم و رفاه عامه اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا