آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

یونیسف:

در سه شبانه روز گذشته ۲۷ کودک در نتیجه‌ خشونت‌ها کشته شده است

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که تنها در سه شبانه‌روز گذشته، ۲۷ کودک در نتیجه‌ خشونت‌ها در ولایت‌های قندهار، خوست و پکتیا کشته شده است.


به گزارش خبرگزاری دید: اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز دوشنبه (۱۸ اسد) در یک اعلامیه گفته است که «قساوت» در افغانستان روز به روز بیشتر می‌شود و تنها در سه شبانه‌روز گذشته، ۲۷ کودک در نتیجه‌ خشونت‌ها در ولایت‌های قندهار، خوست و پکتیا کشته و ۱۳۶ کودک دیگر زخمی شده‌ است.
یونیسف گفته است که در سه شبانه‌روز گذشته در ولایت قندهار ۲۰ کودک کشته و ۱۳۰ کودک زخمی شده‌اند. در ولایت خوست دو کودک کشته و سه کودک زخمی شده‌اند و در ولایت پکتیا نیز پنج کودک کشته و سه کودک زخمی شده‌اند.
این نهاد همچنان گفته است که اینها اعداد نیستند، هر یک از این مرگ‌ها و هر مورد از رنج جسمی یک تراژدی یا مصیبت شخصی است. همه‌ این‌ها کودکانی اند که حق امنیت شان، براساس قانون بشردوستانه‌ بین‌المللی، از سوی هر دو طرف جنگ نقض شده است.
به نقل از اعلامیه‌ یونیسف، این «قساوت‌ها» همچنین نشان‌دهنده‌ ماهیت وحشی و مقیاس خشونت‌ها در افغانستان است که از کودکان آسیب‌پذیر قربانی می‌گیرد.
اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در مورد گزارش‌های درگیر شدن کودکان در جنگ از سوی گروه‌های مسلح، عمیقاً ابراز نگرانی کرده است.
یونیسف در عین زمان گفته است که بسیاری از پسران و دختران دیگر به‌ دلیل مشاهده‌ «قساوت‌هایی که در خانواده و یا اطرافیان‌شان رخ داده، از لحاظ روانی به شدت آسیب دیده‌اند.
این نهاد تأکید کرده است که کودکان نباید قربانی منازعات شوند و تنها پایان کامل خصومت‌ها می‌تواند از آنان محافظت کند و همه کودکان، از جمله کودکان دارای معلولیت اکنون به حفاظت و آرامش نیاز دارند.
به‌ گفته‌ این نهاد، تا زمانی که درگیری شدت می‌گیرد، حق پیشرفت کودکان به خطر می‌افتد و دورنمای کمکی که آنان می‌توانند برای ملت‌شان انجام دهند، نیز تاریک می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا