آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

در سوک سهراب؛ وقتی گلوله‌ای سینه‌‌ جوانی را می‌شکافد

خبرگزاری دید: سهراب عظیمی پسر جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی پیشین وزارت دفاع ملی در نبرد با گروه طالبان در ولسوالی دولت‌آباد فاریاب کشته شد. جنرال عظیمی در سوک‌نامه‌ای برای پسرش هرچند می‌گوید که غم رفتن پسر برایش دردناک است، اما افتخار می‌کند که برای میهن جان باخته است.


سهراب جان به تو افتخار می‌كنم!
درخشش شهادتت روشنی بخش راه همه میهن دوستان باد
تو و همرزمانت به وظیفه خویش منحیث یک افسر نظامی، مردانه‌وار و با شرف عمل كردید، ولسوالی دولت‌آباد را از دشمن گرفتی، پرچم سه رنگ میهن را در فضایش به اهتزاز در آوردید وبرای حفظش از ریختن خونت دریغ نكردی و این یعنی یک افسر نظامی مسلمان و وطن دوست.
وقتی تصویر جسد بی‌جانت را دیدم كه كه گلوله بر سینه‌ات اصابت كرده نه در پشتت، به خود بالیدم و فهمیدم كه تا آخرین لحظه رویا روی با دشمنت جنگیدی.
تو همیشه بهترین بودی. نه تنها در وظیفه مقدست، بل در تحصیلات عالی و مسلكی‌ات بعد از فراغت از اكادمی نظامی تركیه و به تعقیب آن كورس‌های مسلكی در تر كیه، انجام وظیفه در كابل وسپس دوره تحصیلات عالی دو ساله در امریكا و در بازگشت همت و پشت كارت سال‌ها در عرصه پلان گذاری ستر درستیز و سپس با نمره عالی دوره اركان حربی را به مدت دوسال در امریكا سپری كردی و آمدی!
تو را دفتری آرام میسر بود، اما ولایت نا‌امنی در این سه سال اخیر نیست كه تو در آغوشش مبارزه نكرده باشی.
موقعی كه در رتبه «دگرمنی» به بست برید جنرالی تعین شدی به لیاقت و توانایی تو بیشتر باورمند شدم.
دگرمن اركان‌حرب سهراب جان عظیمی وقتی تو تلاش می‌كردی كسی تو را نشناسد که پسر منی و باتوانایی‌هایت راه می‌پیمودی حكایت از غرور، همت بلند، اتكا به نفس و اراده خود باوری‌ات را به نمایش می‌گذاشت.
تو مثل خیلی‌ها می‌توانستی زندگی راحتی انتخاب كنی، اما ترجیح دادی به خاطر خدا، میهن و مردمت سنگر را شایسته بدانی. هرچند پرواز ملكوتی‌ات كمرم را شكست و شكست، اما به شجاعت و جسارتت افتخار می‌كنم.
انتخاب مرگ سرخ تو باعث افتخار ما است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا