آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون‌های انتخاباتی:

در مورد ابطال آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل تجدید نظر می‌شود

کمیسیون‌های انتخاباتی با نشر اعلامیه‌ مشترکی گفته‌اند که در مورد باطل کردن آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل، تجدید نظر صورت می‌گیرد.


کمیسیون‌های انتخاباتی با نشر اعلامیه‌ مشترکی گفته‌اند که در مورد باطل کردن آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل، تجدید نظر صورت می‌گیرد.
کمیسیون‌های انتخاباتی این اعلامیه را پس از جلسه‌ مشترک با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، روز جمعه ( ۱۶ قوس ) به نشر رساندند.
دفتر مطبوعاتی سرور دانش می‌گوید که تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر باطل کردن انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل بُن‌بستی را در روند انتخابات این ولایت ایجاد کرده بود و به همین دلیل در این رابطه تجدید نظر صورت می‌گیرد.
در متن اعلامیه این جلسه مشترک که تحت ریاست معاون دوم برگزار شده، آمده است که کمیسیون مستقل انتخابات تعداد آرای بایومتریک شده و اسنادی که آرای پاک را از ناپاک تشخیص دهد، هرچه زودتر به کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی تحویل می‌کند و در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد تصمیم اخیر خود که باطل کردن انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل بود، تجدید نظر می‌کند.
در همین حال، علی‌رضا روحانی دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که پیش از این کمیسیون انتخابات با وجود درخواست‌های پی‌هم فهرست رأی‌دهنده‌گان، برگه‌های نتایج، تعداد آرای بایومتریک شده و بایومتریک نشده را در اختیار آنان قرار نمی‌داد. آقای روحانی افزود که بر اساس این اسناد آنان در مورد آرای صحیح و غیر صحیح قضاوت خواهند کرد.
او هم‌چنان گفت که کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل جلوگیری از ایجاد بحران و منافع عمومی، روز گذشته وعده سپرد که این اسناد را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار می‌دهد و در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد باطل اعلام کردن آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان در حوزه کابل تجدید نظر می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا