آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای امنیت ملی:

در نشست چهار جانبه ابوظبی، روی رهبری روند صلح توسط افغانستان بحث شد


شورای امنیت ملی کشور در یک اعلامیه خبری نگاشته است که در نشست چهار جانبه میان افغانستان، امریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عرب؛ روی رهبری روند صلح توسط دولت افغانستان بحث مفصل شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در این اعلامیه آمده است که نمایندگان افغانستان، ایالات متحده امریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عرب؛ روی موضوعات صلح، ثبات، امنیت افغانستان وگفت‌وگوهای مستقیم با طالبان بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
در اعلامیه تذکر رفته:« در نشست چهارجانبه، در مورد تلاش‌های بین المللی برای موفقیت و پیشرفت پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بحث‌های مفصل صورت گرفت. جانبین دراین زمینه به یک سلسله توافقات که بتواند خواست‌های برحق مردم افغانستان را در پروسه صلح تأمین نماید، دست یافتند.»
همچنان شورای امنیت ملی کشور نگاشته که اعضای نشست چهارجانبه ابوظبی متعهد شدند تا دولت و مردم افغانستان را در راستای رسیدن به صلح و ثبات پایدار کمک کنند.
هنوز جزئیات زیادی از این نشست چهار جانبه رسانه‌ای نشده است، ولی گمان می‌رود که ارگ به شدت تلاش دارد مدیریت روند صلح را در دست داشته و گروه طالبان را وادار کند که به صورت مستقیم با ارگ در تماس شود.
با این همه، هم طالبان تا کنون به درخواست‌ها و پیشکش‌های کابل روی خوش نشان نداده‌ و هم ایالات متحده به عنوان مهمترین حامی دولت افغانستان ارگ را دور زده و با گروه طالبان به صورت مستقیم وارد گفت‌وگو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا