آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سخنگوی قوای مسلح:

در یک هفته اخیر ۱۷۹ عملیات بر طالبان انجام شده است

خبرگزاری دید: سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی می‌گوید که در جریان یک هفته اخیر بر اثر حملات طالبان ۱۶۲ غیرنظامی در کشور کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. او افزود که در جریان این هفته، ۱۷۹ عملیات نیز از سوی قوای مسلح انجام شده است.


اجمل عمر شینواری سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی امروز پنج‌شنبه (۱۴ اسد) در یک نشست خبری گفت این غیر نظامیان در جریان انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده و راه‌اندازی ۷۰ حمله تروریستی و انفجار ماین از سوی اعضای طالبان کشته و زخمی شده‌اند.
آقای شینواری افزود که در ماه‌های اخیر به تعداد ۱۷۲ مکتب از سوی گروه طالبان با انجام عملیات و انفجارها تخریب شده که با تخریب این مکاتب، صدها دانش‌آموز از آموزش محروم شده‌اند.
سخنگوی نهادهای امنیتی همچنین گفت که در جریان یک هفته اخیر ۱۷۹ عملیات مشترک، مستقل، ضربات هوایی توپچی،‌ عملیات تصفیه‌ای خاص و گرفتاری را در ۸ ولایت کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن صدها عضو طالبان به شمول افراد کلیدی استخباراتی و نظامی این گروه کشته شده‌اند.
شینواری همچنین گفت که در جریان این عملیات صدها عضو گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند که در بین زخمیان دو عضو القاعده نیز حضور دارند. او تاکید کرد بررسی در این زمینه جریان دارد.
از سوی دیگر شینواری گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه درگیری‌ نیروهای دولتی با طالبان، ۲۰۰ عضو این گروه کشته شده‌اند.
او همچنین تاکید کرد که پلان‌‌های منظمی برای سرکوب اعضای طالبان در ولایت‌های هلمند و هرات وجود دارد.
این در حالی است که جنگ در ولایت‌های هلمند و هرات از چند روز به این‌سو جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا