آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی:

در ‌جرگه مشورتی حدود و جهت صلح تعیین می‌شود

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که حدود و جهت صلح در لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح تعیین و بحث‌ها در مورد صلح نیز در آن متمرکز می‌شود.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که حدود و جهت صلح در لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح تعیین و بحث‌ها در مورد صلح نیز در آن متمرکز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی این اظهارات را روز (سه‌شنبه، ۳ ثور) در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه در تالار لویه‌جرگه مطرح کرده است.
در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ منتشر شده، به نقل از گفته‌های آقای غنی آمده است که اشتراک‌کنندگان در این جرگه به گونه‌ آزادانه نظریات، پیشنهادات و مشوره‌های‌شان را در مورد صلح مطرح می‌کنند.
رییس‌ جمهور غنی همچنان گفته است که لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح از سوی هیچ کس سانسور شده نمی‌تواند و حدود روند صلح نیز توسط اشتراک‌کنندگان آن تعین می‌شود.
به گفته‌ او، شرایط ملی، منطقه‌ای، اسلامی و بین‌المللی برای صلح فراهم شده و این روند اکنون از رویا به واقعیت مبدل شده است.
از سویی هم، آقای غنی افزوده است که در جرگه‌ مشورتی صلح نمایندگانی از تمام ولایت‌ها، ولسوالی‌ها و اقشار در آن اشتراک می‌کنند و باید این جرگه به عنوان یک اصل ملی افغانستان جدی گرفته شود.
او همچنان با اشاره به حضور زنان در لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح گفته است:«زنان افغانستان با قوت در این لویه‌جرگه نمایندگی خواهند کرد، بناً اشتراک‌کنندگان زن کمتر از ۳۰ درصد نباشد.»
در همین حال محمدعمر داوودزی، رییس کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح نیز گفته است که آمادگی‌های لازم برای برگزاری این جرگه گرفته شده است.
او تصریح کرده است که هم‌اکنون نمایندگان جرگه‌ مشورتی از ولایت ارزگان به کابل رسیده‌اند و نمایندگان سایر ولایات نیز در طی چند روز دیگر به کابل خواهند آمد.
لویه‌ جرگه‌ مشورتی صلح قرار است تا ۵ روز دیگر (۹ثور) برای چهار روز در شهر کابل به منظور رسیدن به یک اجماع ملی در مورد صلح برگزار شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا