آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستصلح

دستگاه‌های بایومتریک برای انتخابات از دبی خریداری می‌شود

مسئولان در کمیسیون انتخابات از سفر هیئت این کمیسیون به دبی، برای خریداری و تکمیل روند اداری دستگاه‌های بایومتریک خبر داده‌اند.

مسئولان در کمیسیون انتخابات از سفر هیئت این کمیسیون به دبی، برای خریداری و تکمیل روند اداری دستگاه‌های بایومتریک خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان در کمیسیون انتخابات گفته‌اند که حوا علم نورستانی رییس این نهاد با هیئتی به دبی رفته‌اند تا در بارۀ خریداری ۲۵هزار دستگاه شناخت بایومتریک با شرکت «درملوگ» گفت‌وگو کنند.
به گفتۀ مسئولان کمیسیون انتخابات، در ترکیب این هیئت از بخش فن‌آوری و شماری از کمیشنران کمیسیون انتخابات هستند.
ذبیح سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات در این باره گفت:«رهبری کمیسیون انتخابات با یک تیم تخنیکی رفته‌اند که با کمپنی درملوگ نشست‌هایی دارند و موضوعات تخنیکی را همراه شان بحث می‌کنند.»
اما نهادهای ناظر بر انتخابات می‌گویند که برای چگونگی بررسی و خریداری این دستگاه‌ها نیاز به یک گروه فنی و حرفه‌‌ای است.
یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اظهار داشت: «متاسفانه ذوق چکر در وجود ما و شما بسیار بالا است. در این وضعیت حساس و مهمی که رهبری باید روی مسایل اساسی کار کنند، این‌ها می‌روند به سفر دبی، پرسش بر انگیز است.»
این خبر درحالی از سوی کمیسیون انتخابات بیرون داده می‌شود که در انتخابات پارلمانی نیز دستگاه‌های بایومتریک خریداری شد، ولی در انتخابات از آن استفاده درست نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا