آخرین اخبارپاکستانخبر های مهمسیاستمنطقه

دعوت پاکستان از طالبان و بلند رفتن احتمال دیدار عمران خان و ملا هبت‌الله

به نظر می‌رسد اسلام‌آباد گام‌های ابتدایی را در روند صلح افغانستان آغاز کرده و در این راستا از طالبان دعوت نموده است.

به نظر می‌رسد اسلام‌آباد گام‌های ابتدایی را در روند صلح افغانستان آغاز کرده و در این راستا از طالبان دعوت نموده است.
هدف از دعوت نمایندگان طالبان، یافتن راهی برای مذاکره بین کابل و رهبران این گروه خوانده شده استاست. دولت پاکستان اعلام کرد هیچ یک از نمایندگان دولتی و وزرا نباید در این زمینه اظهار نظر کنند.
پاکستان به طور رسمی از «ملا برادر» و «شیر محمد عباس ستانکزی» دعوت کرده است.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در صحبت‌های خود در مجلس ملی از پذیرفتن دعوت پاکستان توسط طالبان خبر داد.
دولت پاکستان تصمیم گرفته قبل از دعوت نمایندگان طالبان، اعتماد دولت اشرف غنی را نیز جلب کند زیرا در دور قبلی مذاکرات نارضایتی دولت افغانستان موجب به تعلیق افتادن مذاکرات صلح شد.
کابل اعلام کرد که در یکی از کشورهای اروپایی با نمایندگان طالبان دیدار خواهند کرد، اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد این خبر اعلام کرد تا زمانی که با امریکا به توافق نرسیم ملاقاتی با نمایندگان دولت افغانستان نخواهیم داشت.
از سوی دیگر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با شرکت در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت: مذاکرات صلح افغانستان به مرحله حساس نزدیک شده است.
این در حالی است که برخی رسانه‌های انگلیسی و اردوزبان پاکستان خبر احتمال دیدار «ملا هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان با عمران‌خان نخست وزیر و جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان را منتشر کردند.
این خبر به نقل از منابع آگاه منتشر شده اما با توجه به اظهارات عمران‌خان در واشنگتن مبنی بر گفت‌وگو با طالبان، اهمیت زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا