آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

گفت‌وگوی رییس جمهور غنی با مرکل:

دوام خشونت‌ها همزمان با مذاکرات پذیرفتنی نیست

نخست‌وزیر آلمان در صحبت با رییس جمهور غنی گفته است که آلمان از یک افغانستان مستقل و مترقی که در آن نظام دموکراتیک مسلط باشد، حمایت می‌کند و تلاش‌های ما باید باعث تامین صلح و ثبات در افغانستان گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که رییس جمهور غنی با انگلا مرکل صدراعظم آلمان از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرده است.

به اساس خبرنامه ارگ، در این ویدئو کنفرانس رییس جمهور غنی و نخست‌وزیر آلمان در مورد گسترش روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و پروسۀ صلح افغانستان، بحث و مشورت کردند.
انگلا مرکل نخست‌وزیر آلمان از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و ضمن تاکید بر آتش‌بس، گفته است: این پذیرفتنی نیست که هم مذاکرات و هم خشونت‌ها ادامه داشته باشد و به مردم آسیب برسد.
وی افزوده است که آلمان از یک افغانستان مستقل و مترقی که در آن نظام دموکراتیک مسلط باشد، حمایت می‌کند و تلاش‌های ما باید باعث تامین صلح و ثبات در افغانستان گردد.

نخست‌وزیر آلمان تعهد خویش را به خاطر ادامۀ کمک‌ها‌ به افغانستان اعلام کرده و از امضای تفاهمنامه همکاری کمپنی زیمنس با افغانستان یادآوری نموده، گفت که امضای آن راه را برای سایر شرکت‌های آلمانی باز کرد تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

همچنان در این ویدئو کنفرانس، رییس جمهور غنی از کمک و همکاری آلمان در عرصه‌های مختلف به افغانستان ابراز امتنان کرده و گفته است که ما از تمام امکانات به خاطر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور، استفاده خواهیم کرد.
آلمان از متحدان سیاسی افغانستان به شمار می‌رود و در حال حاضر بیشتر از هزار نظامی این کشور در شمال کشور به ویژه ولایت بلخ مصروف آموزش‌دهی به نیروهای امنیتی کشور می‌باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا