آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

دومین نشست میثاق امنیتی؛ محور بحث جرایم، غصب زمین و حل منازعات قومی بود

معاون اول ریاست جمهوری از برگزاری دومین نشست امنیتی با والیان هشت ولایت خبرداده و می‌گوید که در این نشست مجازی گزارش والیان از تطبیق میثاق امنیتی شنیده شده و به آنان در راستای بازداشت جرم پیشگان، غصب زمین، حل منازعات قومی، تثبیت موترهای دست راست، تامین امنیت شاهراه‌ها و مبارزه با تروریزم دستوراتی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که امروز یکشنبه( ۲۳ قوس) دومین جلسه میثاق امنیتی با هشت ولایت از راه دور برگزار شد.
آقای صالح نوشته است: «برای مقام بلخ تذکر داده شد که شهرت تمام کسانی که اسم شان در فهرست جرم پیشه‌ها درج شده بود و اکنون رسماً توبه کردند نشر گردد».
در بخشی دیگر او تاکید کرده که «تمام والیان ملکف‌اند فهرست شهدا و زخمی‌های قوای مسلح را که در قلمرو ولایت شان شهید و زخمی می‌شوند ترتیب داده و به عنوان سند در نهاد ولایت داشته باشند. در عین حال مقام ولایت مکلف است به خانواده شهدا تسلیت نامه همراه با اکرامیه اسمی – برای زخمی ها سپاس نامه با تحقه نقدی بسپارند».
همچنان آقای صالح نوشته است که به ولایت هرات دستور داده شد که نشر تصاویر جرم پیشگان تصمیم مرکز است و ولایات نمی‌توانند آن را معطل کنند.
در این گزارش آقای صالح از والی تخار برای حل منازعات مردمی بر سر زمین سپاسگزاری کرده و از والی بغلان خواسته که در زمینه تامین امنیت چشمه شیر، کیله‌گی و دوشی تلاش بیشتر نماید.
همچنان در این گزارش درج است که به والی خوست دستور داده شده تا موترهای دست پاکستان را ثبت و راجستر کرده و مالیه آن را به مرکز ارسال کند.
گفتنی است که برخی از سیاسیون از برنامه میثاق امنیتی ابراز نگرانی کرده و آن را تسویه حساب شخصی آقای صالح با رقبای سیاسی‌اش عنوان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا