آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

دو صاحب منصب امنیت ملی به جرم گرفتن رشوت محکوم به جزا شدند

خبرگزاری دید: دو کارمند ریاست عمومی امنیت ملی به اتهام گرفتن رشوت هر کدام به ۵ تا ۱۰ سال زندان محکوم به جزا شدند.


برید جنرال سید محمد عظیم کارمند احتیاط فعال ریاست «۰۲۰» و دگروال محمد ناظم مدیر تحقیق ریاست امنیت ملی به اتهام دریافت مبلغ ۳۰ هزار دالر امریکایی رشوت به زندان محکوم شده‌اند
دادستانی کل در خبرنامه‌ای گفته که جلسه‌ قضایی این دو نفر امروز یک‌شنبه ( ۶ سرطان) در دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به ‌گونه‌ علنی برگزار شده.
در خبرنامه به صورت دعوای دادستان مؤظف پرونده اشاره شده که آمده است: این دو کارمند ریاست امنیت ملی در تبانی با یکدیگر در بدل رهایی یک فرد متهم به همکاری با گروه طالبان برای ترور کارمندان دولتی، مبلغ ۳۰ هزار دالر امریکایی مطالبه کرده بودند.
بر اساس خبرنامه، نیروهای کشفی این افراد را هنگام دریافت مبلغ یادشده به‌ گونه‌ بالفعل بازداشت و پرونده‌ آنان را برای تحقیقات بیشتر به دادستانی کل فرستاده بودند.
دادستانی کل افزوده که هیئت قضایی دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری پس از بررسی پرونده، برید جنرال سید محمد عظیم را به پنج سال و یک ماه و دگروال محمد ناظم را به ده سال و یک ماه حبس تنفیذی و برکناری از وظیفه محکوم به مجازات کرده است.
همچنین، هیئت قضایی دادگاه حکم کرده است که هر یک از این افراد مبلغ ۳۰ هزار دالر امریکایی معادل وجه رشوت و ۱۰۴ هزار و ۳۵۵ افغانی قیمت یک سیت موبایل آیفون ۱۱ پرومکس را پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا