آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

دو ولسوالی تخار از تصرف طالبان آزاد شد

خبرگزاری دید: به دنبال سقوط سریالی ولسوالی‌های ولایت تخار در چند روز اخیر، وزارت دفاع ملی می‌گوید ولسوالی بنگی و خواجه غار ولایت تخار دوباره به تصرف نیروهای دولتی در آمده است.


فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع امروز دوشنبه (۳۱ جوزا) در رشته توییتی گفت که جنگ‌جویان طالبان از این دو ولسوالی در نتیجه‌ حمله‌ نیروهای دفاعی و امنیتی و خیزش‌های مردمی فرار کرده‌اند.
آقای امان همچنین افزوده است که نظامیان دولتی حملاتی در روستاهای «ابدال» و «قره‌پرچو» شهر تالقان، مرکز تخار نیز راه‌اندازی کرده‌اند. به گفته‌ او، در نتیجه این حملات تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده‌ است.
گروه طالبان تاکنون در مورد بازپس‌گیری ولسوالی‌های بنگی و خواجه‌غار توسط نظامیان دولتی چیزی نگفته است.
ولسوالی بنگی دو روز پیش (۲۹ جوزا) و ولسوالی خواجه‌غار روز گذشته (۳۰ جوزا) به ‌دست طالبان سقوط کرد. افزون بر این‌ها در تخار، ولسوالی‌های چال، هزارسموچ، ینگی‌قلعه، دشت قلعه و نمک‌آب نیز طی سه روز اخیر به ‌دست طالبان سقوط کرده است.
به‌ دنبال سقوط این ولسوالی‌ها به ‌دست طالبان، عباس توکلی فرمانده قول اردوی ۲۱۷ پامیر روز گذشته به شهر تالقان رفت. او در تالقان گفته بود که به‌ زودی عملیات گسترده‌ تصفیوی در تمامی نقاط تخار آغاز می‌شود و وضعیت هم تغییر می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا