آخرین اخبارزنان

دیدار تیم دختران روبات‌ساز با رییس‌جمهور


رییس‌جمهور غنی و رولا غنی بانوی، اول کشور، روز گذشته(شنبه، ۳۱سرطان) با تیم دختران روبات‌ساز کشور که اخیراً در مسابقات جهانی در ایالات متحده امریکا مقام دوم شجاعت را کسب کرده‌اند، دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهور، در این دیدار رییس‌جمهور غنی کسب این مقام را به‌ اعضای تیم روبات‌سازان و نیز همه ‌مردم افغانستان تبریک‌ و اعلام کرد که شما تصویر جدیدی را از افغانستان به‌ جهانیان ارائه کردید.
رییس‌جمهور هم‌چنین افزود، دختران روبات‌ساز کشور پیش‌تاز تکنالوژی در کشور‌ دانسته و گفت که شما راه را باز کرده‌اید تا دیگران آن‌را تعقیب کنند.
در این دیدار هم‌چنین رییس‌جمهور کشور از طرح‌های بنیادی در عرصه تکنالوژی و ساینس استقبال‌کرده، گفت که این چنین طرح‌ها می‌تواند زمینه رقابت سالم تکنالوژی را فراهم‌ سازد و شاگردان با استعداد در این زمینه باید تشخیص شوند.
در این دیدار، خانم اول کشور نیز کسب مقام دوم شجاعت را به ‌اعضای تیم روبات‌سازان و همه‌ مردم افغانستان تبریک ‌گفته اضافه کرد که تمام دختران افغانستان، از این حرکت‌شان درس گرفته‌اند و دستاورد‌شان موجب تحرک برای کسب دانش‌ شده ‌است.
گفتنی است، رییس‌جمهور و بانوی اول کشور کمک‌های تشویقی را از سرمایه شخصی خود به هر یک از اعضای تیم روبات‌سازان اعطا کردند و نیز مقدار پول ‌نقد جهت تقویت مرکز روبات‌سازان به مربی این‌تیم، تفویض شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا