آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

دیدار خلیلزاد با عبدالله در پیوند به حمایت از روند صلح و قوای مسلح کشور

خبرگزاری دید: زلمی خلیلزاد که فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با داکتر عبدالله رییس شورای مصالحه ملی دیدار کرد. خلیلزاد بر حمایت از روند صلح و نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تاکید کرده است.


سپیدار خبرداده که این دیدار امروز یکشنبه(۱۶جوزا) انجام شده است.

بر اساس خبرنامه سپیدار، در این دیدار زلمی خلیلزاد گفت که با هیئت همراه خود آمده است تا در باره‌ فصل جدید همکاری‌ها و روابط با طرف افغانستان گفت‌وگو کند.
او علاوه کرده که ایالات متحده‌ امریکا در امر مبارزه با تروریزم، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و کمک‌های اقتصادی به افغانستان متعهد است.
آقای خلیلزاد بیان داشت که کشورش با قاطعیت از روند صلح حمایت می‌کند و در راستای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح کار می‌کند.
نماینده‌ ویژه‌ ایالات متحده‌ امریکا برای صلح افغانستان تأکید کرد که امریکا از اجماع سیاسی و وحدت میان سیاسیون و مردم افغانستان حمایت و استقبال می‌کند و اجماع سیاسی و وحدت داخلی سبب می‌شود تا جمهوری اسلامی افغانستان جایگاه قوی‌تری در تلاش‌های صلح کسب کند.
داکتر عبدالله گفته: هیچ طرفی نباید محاسبه اشتباه کند که می‌تواند به زور به جنگ فعلی نقطه‌ پایان گذارد.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود که حمایت جامعه‌ جهانی به ویژه امریکا از جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح مهم است. ما از تلاش‌های امریکا برای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در باره‌ صلح نیز قدردانی می‌کنیم. ما در داخل نیز تلاش داریم تا در این شرایط حساس، اجماع ملی و سیاسی شکل گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا