آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار داکتر عبدالله و تیم انتخاباتی‌اش با زلمی خلیلزاد

داکتر عبدالله عبدالله و تیم انتخاباتی‌اش با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان در کابل دیدار کرده است.

داکتر عبدالله عبدالله و تیم انتخاباتی‌اش با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان در کابل دیدار کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله ریس اجرایی با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده و افزوده که از تلاش آن کشور برای تامین صلح حمایت می‌کند.
در این نشست زلمی خلیلزاد هدف از سفر خود به افغانستان، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و خواست‌های طرف ایالات متحده و طالبان را در امر رسیدن به صلح با اشتراک کنندگان مطرح ساخت.
رییس اجرایی و حاضرات در نشست دیدگاه‌های خویش را در باره‌ تلاش‌های صلح و همچنان پرسش‌های خود را از آقای خلیلزاد مطرح کردند.
اشتراک کنندگان این نشست توافق نظر داشتند که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان است و حکومت و مردم افغانستان از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند. آنان روی کاهش خشونت از طرف طالبان به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات با طالبان و دست‌یافتن به توافق صلح میان امریکا و طالبان تاکید کردند.
اعضای مجلس بر آغاز هرچه عاجل مذاکرات میان‌افغانی تاکید نمودند و آن را یگانه راه مناسب دست‌یافتن به صلح دایمی خواندند.
اعضای مجلس همچنان بر اصل فراگیر بودن و نمایندگی هیئت مذاکره کننده از حکومت و تمام جریان‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی افغانستان توافق نظر داشتند. آنان اجماع داخلی و اصل نمایندگی و همه‌ شمول بودن هيئت مذاکره کننده را از پیش‌شرط‌های موفقیت مذاکرات صلح میان‌افغانی خواندند.
پیش ازین خلیلزاد با ریس جمهور اشرف غنی درباره صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو نموده و قرار است از کابل به دوحه برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا