آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

دیدار جنرال دوم خارجی در کمتر از یک هفته با دوستم

جنرال بروتس فرمانده ماموریت حمایت قاطع در شمال کشور سه روز پس از دیدار جنرال میلر با دوستم، برای ملاقات با او به جوزجان رفت.

جنرال بروتس فرمانده ماموریت حمایت قاطع در شمال کشور سه روز پس از دیدار جنرال میلر با دوستم، برای ملاقات با او به جوزجان رفت.
به گزارش خبرگزاری دید، سه روز پس از دیدار جنرال اسکات میلر فرمانده کل نیروهای حمایت قاطع در افغانستان با جنرال دوستم، جنرال بروتس فرمانده نیروهای حمایت قاطع در شمال برای دیدار با او به شهر شبرغان رفت.
این دومین جنرال امریکایی است که در یک هفته به دیدار معاون اول ریاست جمهوری می‌رود.
گفته شده که این در این دیدار روی وضعیت امنیتی در شمال و شمال شرق صحبت شده، ولی برخی طرف‌ها به این باور هستند که دیدارهای اخیر جنرالان امریکایی با دوستم بیشتر به مسایل انتخاباتی ربط دارد.
جنرال دوستم از چهره‌های حامی تیم ثبات و همگرایی است و در این اواخر چند باری حکومت مرکزی با تهدید به پاسخ مسلحانه کرده بود.
او در دیدار با محمد محقق و جمعی از نمایندگان مجلس در شبرغان حکومت را تهدید کرد که اگر به طرفداران او با قنداق بزند، او با گلوله پاسخ خواهد داد. جنرال دوستم به رییس جمهور غنی هشدار داده بود که از سرنوشت داکتر نجیب پند بگیرد.
گفتنی است که در اوایل حکومت حامد کرزی نیز که یک بار جنرال دوستم تهدید به بستن راه جوزجان – فاریاب در صورت پذیرفته نشدن خواست‌هایش از سوی کابل کرده بود، وضعیت با رفتن سفیر امریکا به جوزجان و دیدار با جنرال دوستم آرام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا