آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

دیدار رییس جمهور غنی با معاون نماینده ویژه جاپان در محور امور اقتصادی و سیاسی

محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز با کانسوکی نگاوکا معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان، در محور امور اقتصاد و سیاسی در ارگ دیدار کرد.

محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز با کانسوکی نگاوکا معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان، در محور امور اقتصاد و سیاسی در ارگ دیدار کرد.
به نقل از ارگ، در این دیدار که سفیر جاپان برای افغانستان نیز حضور داشت، هردو جانب در رابطه به گسترش هرچه بیشتر روابط میان دوکشور و اتصال منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.
رییس جمهور غنی گفت که صلح بزرگترین خواست افغان‌ها و یکی از اولویت‌های مهم ما می‌باشد و تنها با مالکیت و رهبری دولت افغانستان می‌توان به یک صلح پایدار دست یافت.
وی افزود که به خاطر تامین صلح با عزت و پایدار، با متحدین مهم منطقه‌ای و جهانی خویش، مشوره خواهیم کرد.
اشرف غنی خاطرنشان کرد که طالبان باید از جنگ دست بکشند و راه صلح را پیش گیرند. و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان این توانایی را دارند که تهدیدات طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر را از بین ببرند و از مردم و کشور خویش محافظت کنند.
رییس جمهور غنی تصریح کرد که تمام تلاش ما این است که افغانستان را به چهارراه اقتصادی، تجارتی و انکشافی منطقه مبدل نماییم.
معاون نماینده خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان و همچنان سفیر جاپان برای افغانستان ضمن حمایت از دیدگاه اقتصادی رییس جمهور برای افغانستان و منطقه، گفتند که کشور شان در بخش‌های انکشاف زراعتی و اصلاحات امنیتی و اقتصادی به همکاری‌ها با افغانستان ادامه می‌دهد، تا دیدگاه اقتصادی افغانستان عملی گردد.
آقای کانسوکی نگاوکا گفت که کشورش از پروسه صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان پشتیبانی می‌کند و در این پروسه در کنار حکومت و مردم افغانستان می‌ایستد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا