آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثایرانخبر های مهمسیاست

دیدار عبدالله با شمخانی؛ ایران با اطلاع کابل به سوی طالبان رفته است

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران که به دعوت حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور به کابل آمد، پس از چاشت امروز چهارشنبه( ۵ جدی) با داکتر عبدالله عبدالله دیدار کرد. آقای شمخانی در این دیدار و پیش از آن اذعان کرده که کشورش با اطلاع افغانستان و برای تسریع روند صلح با طالبان ارتباط برقرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات کشورمان، با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، ملاقات و با توجه به اهمیت روابط ایران و افغانستان در راستای تامین منافع دو کشور و امنیت و ثبات منطقه، افزایش سطح همکاری در همه زمینه ها را خواستار شد.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، در این ملاقات با استقبال از تعاملات سازنده نهادهای امنیتی دو کشور اظهار داشت: مهمترین چالش امروز افغانستان وجود چالش‌های امنیتی نگران کننده است و غلبه بر این وضعیت نیازمند همکاری مشترک و مساعی سازنده مجموعه همسایگان برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان است.
وی با اشاره به تلاش گروه‌های تروریستی شناخته شده برای استفاده از ابزار خشونت و خونریزی به منظور تحمیل اراده خود به دولت و مردم افغانستان، خاطرنشان کرد: انتخابات پارلمانی نشان داد که اراده سیاسی مردم ما تنها باید از طریق صندوق‌های رای و بدون فشار و تهدیدات تروریستی بروز و ظهور پیدا کند.
علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران با اعلام حمایت کشورش از روند صلح در افغانستان با رویکرد بین‌الافغانی، هر گونه اقدام بر خلاف این روند را آسیب زدن به امنیت و ثبات افغانستان دانست.
شمخانی برنامه‌ریزی جامع، همکاری مستمر و هماهنگی نزدیک کشورهای منطقه برای ریشه‌کن کردن زمینه‌های ایجاد وگسترش تروریزم را اقدامی اصولی برای مقابله با تروریزم توصیف کرد و افزود: برگزاری اولین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای با حضور مشاوران و دبیران امنیت ملی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان در تهران گام مهمی بود که دراین زمینه برداشته شد.
شمخانی پیش از این دیدار با مشاور امنیت ملی کشورمان ملاقات کرد و قرار است در ادامه با رییس جمهور غنی و برخی دیگر از مقامات ارشد سیاسی و امنیتی دیدار و گفت‌وگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا