آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانسیاست

دیدار وزیر دفاع کشور با مقامات ایرانی/ ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با افغانستان ندارد

مقامات ایرانی در دیدار با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشور که به تهران سفر کرده است، می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع محدودیتی در توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف با افغانستان ندارد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران، که با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشور دیدار داشت، گفت: توسعه امنیت و جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی باید در افغانستان یک راهبرد جدی باشد و کشورهای همسایه نیز باید در این زمینه به افغانستان کمک کنند.
به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه در دیدار با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی افغانستان افزود: افغانستان کشوری مهم و همسایه‌ای بسیار خوب برای جمهوری اسلامی ایران است و ایران از پیشرفت و توسعه امنیت در افغانستان خوشحال می‌شود.
معاون اول رییس جمهوری ایران یکی از مهمترین مسائل افغانستان را امنیت برشمرد و تصریح کرد: توسعه امنیت و جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی باید در افغانستان یک راهبرد جدی باشد و کشورهای همسایه نیز باید در این زمینه به افغانستان کمک کنند.
وی افزود: ممکن است گروه های تروریستی که فرصت فعالیت برای آن‌ها در کشورهای دیگر غیرممکن شده احساس کنند که می‌توانند در افغانستان فعالیت داشته باشند که باید تلاش شود از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان جلوگیری شود.
از سویی هم، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشور نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ، زبان و تاریخ مشترک ایران و افغانستان گفت: روابط دو کشور در طول تاریخ همواره دوستانه بوده و ما به روابط صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و خواهان گسترش آن هستیم.
وزیر دفاع ملی افغانستان با اشاره به مسائل این کشور در مواجهه با گروه‌های تروریستی افزود: ما در سطح منطقه نه تنها با طالبان بلکه با گروه‌های تروریستی دیگر نظیر داعش رو به رو هستیم و هر روز در مبارزه با این گروه‌ها قربانی می‌دهیم.
گفتنی است که وزیر دفاع کشورمان پیش از این با وزیر دفاع ایران و برخی مقامات دیگر این کشور دیدار داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا