آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

دیپلمات امریکایی: گفت وگوهای میان‌افغانی در ماه جولای برگزار می‌شود

یک مقام بلندپایه امریکایی به تازگی گفته است که مذاکرات میان‌افغانی در اوایل ماه جولای سال روان در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

یک مقام بلندپایه امریکایی به تازگی گفته است که مذاکرات میان‌افغانی در اوایل ماه جولای سال روان در دوحه قطر برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، «رودنی هانتر» هماهنگ کننده سیاسی هیئت امریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان که روز گذشته برگزار شد، گفته است که از تعهد آلمان و قطر برای برگزاری گفت‌وگوهای میان افغانی در دوحه استقابل می‌کند.
این گفت‌وگوها قرار است در اوایل ماه جولای سال روان برگزار گردد.
وی همچنان تأکید کرده است:« ایالات متحده به طالبان واضح ساخته است که آماده کاهش نیروهایش است؛ اگرچه، ما در مورد تعداد و جدول زمانی با طالبان به توافق نرسیدیم.»
آقای هانتر افزوده است:« موضع نهایی نیروهای خارجی با حکومت پسا صلح تعیین می‌شود.»
این دیپلمات امریکایی همچنان گفته که زلمی خلیلزاد نماینده آن کشور در امور صلح افغانستان در هماهنگی نزدیک با رهبران افغانستان و دیگر افغان‌ها کار می‌کند و به زودی به شورای امنیت توضیحات خواهد داد.
به گفته وی، ایالات متحده در حال زمینه سازی گفت‌وگوهای میان افغانی است و اهداف این مذاکرات مربوط به افغانستان می‌شود تا روی جدول زمانی و نقشه راه سیاسی برای دستیابی به صلح جامع، توافق کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا