آخرین اخبارافغانستانسیاست

قرائت پیام رییس جمهور توسط ابوالحسین یاسر:

راه شهید کاظمی، الگوی نسل جوان و آیندگان است


استاد ابوالحسین یاسر رییس حزب حرکت متحد افغانستان و مشاور امنیتی و دفاعی رییس جمهور اشرف غنی، در همایش گرامی‌داشت از یازدهمین سالگشت شهادت سید مصطفی کاظمی و همراهانش در بغلان، پیام رییس جمهور را قرائت کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در پیام رییس جمهور غنی در مورد شخصیت و جایگاه شهید کاظمی آمده است: «شهید مصطفی کاظمی رهبر حزب اقتدار ملی و رییس کمیسیون اقتصادی ولسی جرگه از سیاست مداران جوان و برجسته کشور بود. شهادت او وهمراهان‌اش ضایعه جبران ناپذیر برای کشور و مردم سالاری نوپای افغانستان شمرده می‌شود.»
همچنان در این پیام، رییس جمهور غنی شهید کاظمی را ممد و حامی مردم‌سالاری در کشور خوانده است.
در بخشی دیگر از پیام نگاشته شده است: شهید کاظمی چه در دروان جهاد و چه بعد از آن به حیث وزیر، وکیل یا فعال سیاسی، اجتماعی در هر مقامی که بودند، به فکر خیر و سعادت افغانستان بود و همواره بر وفاق ملی تاکید می‌ورزید.
در ادامه پیام آمده است: گرامی‌داشت از شهید کاظمی و همراهانش در حقیقت ارج گذاشتن به مقام والای شهدا و سایر ایثارگران و خدمت‌گزاران این آب و خاک است. یاد و خاطره آنان برای ملت ما جاویدانه خواهد بود و راه و آرمان آن‌ها الگوی نسل جوان و آینده‌گان است.
گفتنی است که سید مصطفی کاظمی رییس کمیسیون اقتصادی ولسی جرگه و همراهانش در ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی در ولایت بغلان در اثر یک حمله تروریستی شهید شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا