آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

رایزنی رییس جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا در باره روند صلح

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور شامگاه روز پنجشنبه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده امریکا، صحبت تیلفونی کرد. در این گفت‌وگو وزیر خارجه امریکا افزایش خشونت‌ها را از سوی طالبان محکوم نموده است.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور اشرف غنی در مورد روابط میان دو کشور و انکشافات اخیر در پروسه صلح افغانستان با وزیر امور خارجه امریکا تبادل نظر کرده است.
وزیر امور خارجه امریکا، نگرانی عمیق خویش را از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند در افغانستان ابراز کرد و آن را محکوم کرد.
وی ضمن ستایش از قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت که از برقراری صلح معنادار و پایدار که هدف اساسی و همه جانبه ماست، حمایت می‌کنیم و تلاش داریم که آتش‌بس دایمی برقرار شود.
وزیر امور خارجه امریکا گفت که هدف مشترک ما افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است و تلاش‌های دیپلماتیک خویش را در منطقه برای برقراری صلح پایدار و آتش‌بس دایمی، ادامه خواهیم داد.
آنتونی بلینکن بر حفظ و تقویت ارزش‌های حقوق بشری، حقوق زنان و سایر ارزش ها در افغانستان تاکید ورزید و گفت که حکومت جدید ایالات متحده امریکا با حکومت افغانستان هماهنگی نزدیک و تماس‌ها در روابط دوجانبه و در خصوص صلح خواهد داشت و به زودی رییس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا طی تماس تیلفونی با رییس جمهور غنی، صحبت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا