آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

مذاکرات دوحه؛

رایزنی عطامحمد نور با نماینده ویژه قطر، وزیر مختار آلمان در دوحه و نماینده ناروی در امور افغانستان

رهبر جمعیت اسلامی در حواشی مذاکرات دوحه، با برخی دیپلمات‌ها و نمایندگان ویژه کشورهای قطر و ناروی برای افغانستان و همچنان وزیر مختار سفارت آلمان در قطر در باره مذاکرات دوحه، مسایل افغانستان و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و رایزنی کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی، شامگاه امروز یکشنبه(۲۷ سرطان) در حاشیه نشست دوحه، با داکتر ماجد القحطانی فرستاده ویژه قطر در امور افغانستان، «اریک کورزویل» وزیر مختار سفارت آلمان در قطر و «پیر البرت ایساس» نماینده ویژه ناروی برای افغانستان دیدار نمود.
صفحه رسمی آقای نور در مورد دیدار او با آقای قحطانی نوشته: آقای نور با قدردانی از تلاش‌های دولت قطر برای آوردن صلح در افغانستان، میزبانی از نشست‌های صلح توسط دولت قطر را گام مهم و عملی در راستای رسیدن افغانستان به صلح پايدار عنوان و تصریح نمود که افغانستان روزهای دشواری را سپری می‌کند و نیازمند حمایت جامعه جهانی برای دست‌یابی به صلح است.
آقاي نور از تلاش‌هاى آقای القحطانى در تقويت اجماع منطقه‌ای و جهانی در راستاى دستيابی به صلح سپاسگزارى كرد.


رهبر جمعیت اسلامی موضع این حزب را در مورد صلح توضیح داد و خواهان تداوم همکاری قطر به عنوان تسهيل كننده در تسریع روند گفت‌وگوهای صلح گردید.
بر اساس خبرنامه، آقای القحطانی با اشاره به روابط دوستانه افغانستان و قطر، تلاش‌های قطر را برای برقراری صلح در افغانستان، تعهد عمیق کشورش خوانده، با ابراز نگرانی از وضعیت موجود افغانستان، از دست یابی به صلح در نشست دوحه ابراز امیدواری نمود.

در همین حال، رهبر جمعيت اسلامي افغانستان در دیدار با «اريک كورزويل» وزير مختار سفارت آلمان در قطر از همكارى معنادار آلمان در بخش‌هاى مختلف طى ٢٠ سال گذشته تشكر نموده و نقش آن كشور را در پروسه صلح افغانستان موثر عنوان كرد.


از سویی هم، آقای نور در حاشیه مذاکرات دوحه با آقای پیر البرت ایساس نماینده ویژه ناروی برای افغانستان دیدار نمود.
در این دیدار آقای نور ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های ناروی برای آوردن صلح در افغانستان، روی وضعیت موجود کشور و برنامه‌های جمعیت اسلامی بحث و تاکید نمود که تحقق صلح به عنوان نیاز مردم و سرزمین ما بدون همکاری جامعه جهانی ممکن نخواهد بود.


گفتنی است که عطامحمد نور در ترکیب هیئت عالی‌رتبه افغانستان برای مذاکرات با هیئت گروه طالبان به دوحه رفته و تاکنون در چندین نشست فشرده رایزنی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا