آخرین اخبارافغانستانسیاست

رایزنی وزیر خارجه با نماینده قطر روی تقویت همکاری‌های دوجانبه

وزیر امور خارجه کشور در دیدار با سفیر دولت قطر در کابل دیدار کرده و در مورد روابط دوجانبه و تقویت‌ همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف تبادل نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز دوشنبه(۲۷ ثور) در بیانیه‌ای گفت که حنیف اتمر وزیر خارجه در دیدار با سعید بن مبارک الخیارین الهاجر سفیر قطر در کابل روی تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده است.
وزیر امورخارجه تقویت همکاری‌های سازنده میان دو کشور را در عرصه‌های سرمایه گذرای، تجارت، رشد اقتصادی، تعلیم و تربیه و زیرساخت‌ها برای صلح و رفاه منطقه حیاتی دانسته و بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور، تأکید کرده است.
سفیر قطر نیز ضمن صحبت روی اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه، از علاقمندی و آمادگی همه‌جانبه کشورش برای افزایش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف به وزیر امورخارجه، اطمینان داد.
دو جانب ضمن اشاره بر اهمیت تقویت همکاری‌ها، روی برنامه‌های عملی برای تدوین و امضای یادداشت‌های تفاهم میان سکتورهای ذیربط هر دوکشور، بحث و تبادل نظر کردند.
گفتنی است که قطر میزبان دفتر سیاسی گروه طالبان و مذاکرات میان‌افغانی است و از این جهت اهمیت به سزایی در فضای سیاسی کشور دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا