آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

رحمانی: آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه، حدود ۷۰۰ میلیون دالر خساره برجای گذاشته است

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه بر بنیاد آمارهای ابتدایی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دالر خساره برجای گذاشته است.

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه بر بنیاد آمارهای ابتدایی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دالر خساره برجای گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان گفته که هرچند تاکنون آمار دقیقی از خساره‌های وارد شده‌ مالی و همچنان تلفات انسانی از آتش سوزی گمرک اسلام قلعه ارائه نشده؛ اما بر بنیاد آمارهای ابتدایی، این آتش سوزی در حدود ۷۰۰ میلیون دالر به بازرگانان کشور خسارت وارد کرده و جراحت‌هایی نیز داشته‌ است.
او گفته که چنین رویدادهای غیرمترقبه در کنار تلفات و خسارات وارده بر تاجران، بیکاری و فشارهای اقتصادی برای هم‌وطنان ما به ویژه برای مردم هرات، در پی داشته است.
رییس مجلس گفته که یک چیز در این حادثه روشن است که این حادثه از اثر بی‌توجهی و تعلل مسؤلان گمرک اسلام‌قلعه و مقام‌های وزارت مالیه کشور واقع شده، که باید آنان در پیوند به چگونگی وقوع رویداد برای تاجران خساره مند، پاسخ دهند.
ظهر دو روز قبل یک آتش سوزی مهیب در گمرک اسلام‌قلعه واقع شد که تعدادی از موترهای حامل سوخت و بقیه کالاهای وارداتی در این حادثه حریق شدند.
سید عبدالوحید قتالی والی هرات امروز در یک نشست خبری گفت که در این حادثه بیش از ۳۰۰ موتر کاملا سوخته است.
آقای قتالی از مافیا در مهار آتش‌سوزی سخن زده و گفته است که برخی‌ها عمداً موتر ها را آتش‌زده و مافیا نگذاشت که شماری از موترها از آتش نجات داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا