آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رحمانی: سقوط ولسوالی‌‌ها پس از خروج نیروهای خارجی قابل پیش‌بینی بود

خبرگزاری دید: رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که گروه طالبان نمی‌تواند تهدیدی علیه نظام و حاکمیت ملی خلق کند، اما سقوط ولسوالی‌ها پس از خروج نیروهای خارجی یک تغییر قابل پیش‌بینی بود.


میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایند‌گان امروز دوشنبه(۱۴ سرطان) در نشست عمومی این مجلس گفت که مردم افغانستان با انگیزه حمایت از جمهوریت و حفاظت از دارایی‌های ملی در کنار نیروهای امنیتی قرار بگیرند و حکومت نیز باید از هرنوع خیزش اصولی مردم برای دفاع از کشور حمایت کند.
رییس مجلس نمایند‌گان تصریح کرد که افغانستان روزهای سخت و دشوار را تجربه می‌کند و نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی باید با تمام توان برای تأمین امنیت مردم و خنثا‌سازی توطئه بیگانگان تلاش کنند.
به گفته او، شدت گرفتن حملات طالبان اخلال شدید نظم عامه، شیوع کرونا، فقر و بیکاری و افزایش موج آوارگان داخلی به سبب جنگ «نامشروع» نگران‌کننده است.
میررحمان رحمانی گفت که علاوه بر نگرانی‌های مردم از سقوط ولسوالی‌ها، ترس از دست دادن دستاورد‌های دو دهه گذشته نیز در میان مردم وجود دارد.
در همین حال، رییس مجلس نمایندگان از طالبان خواست تا به تأسیسات عامه آسیب نزنند؛ زیرا بازسازی و ایجاد دوباره آن به زمان زیاد نیاز دارد.
رحمانی با هشدار از افزایش روز افزودن شمار «یتیمان و بیوه‌ها» در نتیجه درگیری‌ها، از دو طرف جنگ در افغانستان خواست تا «حد امکان از کشتار غیرنظامیان» جلوگیری کنند.
رییس مجلس نمایندگان توزیع نشدن متوازن سلاح میان خیزش‌های مردمی را عامل سقوط ولسوالی‌ها عنوان کرد.
در همین حال، میررحمان رحمانی تأکید کرد با آن‌که خشونت‌ها افزایش یافته است، اما دروازه‌های مذاکرات صلح نباید بسته شود.
او از جایگاه ریاست مجلس نمایند‌گان از طالبان و حکومت خواست تا مذاکرات صلح را هرچه عاجل از سر بگیرند و روی توافق زودهنگام تمرکز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا