آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمزنانسیاست

رزماری دیکارلو: مردم افغانستان را تنها رها نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تثبیت صلح می‌گوید که این سازمان به ارایه کمک‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد و افغان‌ها را تنها رها نخواهد کرد.

رزماری دیکارلو معاون سرمنشی سازمان ملل که روز پنج‌شنبه(۱۸ قوس) به سفر سه‌روزه‌اش به کابل پایان داد، گفته است که سازمان ملل به حمایتش از افغان‌ها در راستای ایجاد جامعه فراگیر، عادلانه و صلح‌آمیز ادامه می‌دهد.
دیکارلو در جریان سفرش به افغانستان، با نمایندگان طا-لبان، شماری از سیاسیون، رهبران زن و اعضای جامعه مدنی دیدار کرده است.
براساس اعلامیه سازمان ملل متحد، معاون سرمنشی این سازمان بر حضور ملل متحد در افغانستان و ارایه خدمات در کشور تأکید کرده و گفته است که این سازمان در وضعیت وخیم انسانی کنونی، در کنار افغان‌ها می‌ماند.
او گفته است: «سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۹ در افغانستان حضور دارد و همان‌گونه که در بحران اخیر نشان داده شد، ما قصد نداریم مردم افغانستان را رها کنیم».
هم‌چنان به باور دیکارلو، وضعیت انسانی در افغانستان در مقایسه با سال گذشته به‌شدت بدتر شده است.
او گفته است که ملل متحد در کنار افزایش کمک‌هایش، با نهادهای مالی بین‌المللی کار می‌کند تا بحران نقدینگی در این کشور حل شود و بتوانند جلو فروپاشی کامل اقتصادی-سیاسی در افغانستان را بگیرند.
به گفته دیکارلو، وی در دیدار با نمایند‌گان ارشد طا-لبان، بر مشارکت همه افغان‌ها به‌ ویژه زنان، گروه‌های مذهبی و اقلیت‌های قومی در حکومت‌داری و زندگی عمومی تأکید کرده است.
معاون سرمنشی سازمان ملل متحد افزوده که ایجاد افغانستان فراگیر، پابندی به تعهدات حقوق بشری و قاطعیت در سرکوب تروریزم از بایدها است و افغان‌ها و جهانیان مشتاق‌اند که اقدامات عملی در این راستا را ببینند.
رزماری دیکارلو هم‌چنان از وضعیت زنان و دختران در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
به گفته او، زنان و دختران در افغانستان می‌خواهند در کنار درس و کار، در زند‌گی عمومی سهم داشته باشند.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرده است که پیش‌رفت‌های حاصل شده در این زمینه نباید نابود شود.
گفتنی است که پس از تسلط دوباره طا-لبان، افغانستان با بحران‌های صحی، اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا