آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رسوایی حکومت ادامه دارد؛ آیا استانکزی به تروریستان پناه می‌دهد

همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان در نامه‎ای که به وزارت دولت در امور پارلمانی فرستاده، دست به افشارگری‎های تکان‎دهنده‎ای در مورد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی زده است.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون همایون در نامه‎ای که به وزارت دولت در امور پارلمانی فرستاده یادآور شده که در خانه و مهمان‎خانه معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی، تروریستان نگهداری می‎شوند..
در متن نامه آمده است:« قرار اطلاعات واصله موثق به نیابت اول ولسی جرگه، در منزل مسکونی و مهمان‎خانه شخص محمد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی افراد و اشخاص مشکوک که بر ضد منافع ملی کار می‎کنند وجود دارند. از این‎که آقای استانکزی می‎داند که من از این موارد با خبرم و اطلاعات دقیق دارم، تلاش می‎نماید تا با توطیه و دوسیه‎سازی علیه خودم، تعدادی از همکارانم در ولسی جرگه و اقاربم فشار وارد نماید تا این حقایق برملا نگردد و حتا با همدستی با شخص رییس جمهور بنده را تهدید به مرگ و حذف نموده‎اند.»
آقای همایون هشدار داده است که اگر خطری او را تهدید کند مسئول آن شخص رییس جمهور و آقای استانکزی رییس عمومی امنیت ملی است.
پیش از این، شخصیت‎ها و جریان‎های زیادی حکومت را متهم به حمایت و تجهیز تروریستان برای اهداف خاص کرده بودند، ولی این اولین باری است که معاون اول ولسی جرگه از تهدید به مرگ و حذف فزیکی از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به خاطر دانستن این موضوع، خبر می‎دهد.
دفتر ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی و ریاست عمومی امنیت ملی، سه نهادی‎اند که به طور مستقیم از سوی جریان‎های سیاسی متهم به حمایت و انتقال تروریستان از جنوب به شمال کشور هستند.
چند سال پیش، زمانی که استاد برهان‎الدین ربانی رییس شورای عالی صلح در یک حادثه انتحاری ترور شد؛ برخی از چهره‎های مهم سیاسی استانکزی را متهم به آوردن تروریستی کردند که استاد ربانی را ترور کرد.
شورای امنیت ملی، ریاست عمومی امنیت ملی و برخی حلقات دیگر در ارگ، متهم به ارتباط با تروریستان داعش، شبکه حقانی و مافیای جنگ بوده‎اند.
پرسشی که بی‎پاسخ می‎ماند این است که، آیا سیاست و دور زدن رقبای سیاسی شباهتی با کارنامه حکومت وحدت ملی و دستگاه‎های اداری و امنیتی آن دارد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا