آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاست

مشاور امنیت ملی امریکا:

رعایت شرایط توافق‌نامه از سوی طالبان برای ما مهم است

مشاور امنیت ملی امریکا نسبت به رعایت شرایط توافق‌نامه صلح امریکا-طالبان ابراز تردید کرده و می‌گوید سه شرط این توافق‌نامه بسیار اهمیت دارد و تعیین‌کننده تصمیم‌های واشنگتن خواهد بود.

به نقل از واشنگتن‌ اگزمینر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا روز گذشته در مراسمی که به میزبانی انستیتوت صلح امریکا برگزار شده بود، گفته است که توافق‌نامه دوحه یک سری شرایط قابل توجه را بالای طالبان اعمال کرده بود و ایالات متحده نگاه دقیقی به رعایت این شرایط دارد.
جیک سالیوان گفته است: این توافق‌نامه مجموعه‌ای از شرایط قابل توجهی را بالای طالبان تعیین کرده بود. بنابر این، آنچه ما اکنون انجام می‌دهیم، در واقع نگاه دقیق به میزان رعایت (شرایط) طالبان است … و با توجه به آن، ما در مورد وضعیت استقرار نیروها و استراتژی دیپلماتیک خود تصمیم خواهیم گرفت.
به گفته سالیوان، سه شرط توافق‌نامه صلح دوحه برای امریکا اهمیت زیادی دارد.
وی گفته است:‌ اول این است که آن‌ها (طالبان) به روشی صادقانه و پایدار، روابط خود را با گروه‌های تروریستی، از جمله القاعده قطع کنند. دوم این که آن‌ها به طور معنادار سطح خشونت را کاهش دهند و به آتش‌بس کمک کنند و سوم اینکه آن‌ها به روشی واقعی و نه جعلی در مذاکرات با دولت افغانستان شرکت کنند.
مشاور امنیت ملی امریکا در ادامه گفته است که ایالات متحده از چهارچوب آنچه دولت قبلی در زمینه تنظیم و حمایت از مذاکره میان طرف‌ها در افغانستان برای دستیابی به یک حل و فصل سیاسی عادلانه و پایدار انجام داد، پشتیبانی می‌کند.
وی افزوده است: و ما می‌خواهیم از گفت‌وگوها بین دولت افغانستان و طالبان و دیگران حمایت کنیم تا به این برایند عادلانه و پایدار دست یابیم. علاوه بر این توافق‌نامه امریکا-طالبان و آنچه برای نیروهای ما معنا دارد را بررسی می‌کنیم.
این سخنان را مشاور امنیت ملی امریکا پس از آن مطرح کرده است که چندی پیش گفته بود توافق‌نامه صلح دوحه را بازنگری می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا