آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سفیر امریکا در کابل:

رهایی خلیل فیروزی تعهد حکومت را در مبارزه با فساد با پرسش مواجه کرده است

سفیر امریکا در کابل در واکنش به انتقال خلیل فیروزی از متهمان اصلی بحران کابل بانک، قبل از تکمیل‌شدن دوره‌ حبس از زندان به خانه‌اش ابراز ناراحتی کرده و گفته رهایی خلیل فیروزی تعهد حکومت برای مبارزه با فساد اداری را زیر سوال برده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جان ‌باس سفیر امریکا در کابل روز (پنج‌شنبه، ۲۴ اسد) در رشته توییتی گفته است:«ما از درخواست حکومت مبنی بر رهایی خلیل فیروزی قبل از تکمیل دوره‌ حبس و تعهداتش ناراحت شدیم.»
سفیر امریکا تاکید نموده که در کنار این عمل، ناکامی دولت در اجرای حکم بازداشت متهان به فساد، تعهد دولت افغانستان مبنی بر مبارزه با فساد و استفاده‌ بهینه از کمک‌های بین‌المللی را زیر سوال می‌برد.
آقای باس همچنان گفته است که افغان‌های بی‌شماری در دهه‌های گذشته از حیف‌ومیل شدن کمک‌های بین‌المللی به نفع شخصی افراد، متأثر شده‌اند.
رحمت‌الله نبیل رهبر دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» ادعا کرد که رییس جمهور غنی، خلیل‌الله فروزی را در بدل ۳۰ میلیون دالر امریکایی از زندان آزاد کرده است. ارگ ریاست جمهوری اما این ادعا را رد کرد و آن را «بی‌بنیاد، عوام‎فریبانه و کمپاینی» خواند.
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نوشت:«بر بنياد فیصله‌ یک کمیته موظف كه متشکل از نهاد‌های عدلی و قضایی، صحی و امنيتي بوده؛ وضعيت فيروزي وخیم توصیف شده، و به خانه‌اش انتقال یافته وتحت نظارت شدید قرار دارند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا