آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

ملل متحد:

رهبران طالبان علاقه‌ای به صلح ندارند/ ۱۰ هزار تروریست خارجی زیر چتر طالبان فعالیت دارد

خبرگزاری دید: یک گزارش جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌گوید که رهبران طالبان علاقه‌ای به صلح نداشته و رابطه نزدیک رهبران این گروه با شبکه القاعده تهدید بزرگی علیه امریکا محسوب می‌شود.


شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که طالبان روابط خود با القاعده را حفظ کرده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر قطع رابطه‌ی این دو گروه، وجود ندارد.
بر اساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، تعدادی از رهبری طالبان به ویژه ملا یعقوب، پسر ملاعمر و سراج الدین حقانی از معاونان گروه طالبان، علاقه‌ای به روند صلح ندارند و طرف‌دار راه حل مسئله‌ افغانستان از راه نظامی هستند.
در این گزارش آمده که طالبان عامل عمده‌ قتل‌های هدف‌مند در افغانستان است و وضعیت امنیتی افغانستان هم به گونه‌ بی پیشینه ناپایدار است.
در گزارش شورای امنیت سازمان ملل، آمده که طالبان کنترول ۵۰ تا ۷۰ درصد خاک افغانستان، البته غیر مرکزهای شهری را در دست دارند و یا برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند.
در گزارش این نهاد گفته شده که رهبران ارشد القاعده در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند و هنوز مرگ ایمن الظواهری هم تایید نشده است.
در حالی‌ که طالبان حضور هرگونه جنگ‌جویان خارجی در افغانستان را رد کرده، اما این گزارش دریافته است که دست‌کم هشت تا ده هزار تن از جنگ‌جویان مختلف خارجی در زیر چتر حمایتی طالبان در افغانستان حضور دارند.
این گزارش در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز بارها سازمان ملل و مقامات حکومت افغانستان گفته بودند که رابطه طالبان و القاعده تاکنون قطع نشده است و آن‌ها با یکدیگر روابط مخفی محکمی دارند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا