آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

محب:

رهبری طالبان بر سر رسیدن به قدرت اختلاف دارد

خبرگزاری دید: حمدالله محب می‌گوید که مذاکرات صلح به دلیل اختلافات رهبری طالبان بر سر قدرت متوقف مانده است.


حمدالله محب که روز شنبه(۸جوزا) در یک نشست خبری حضور داشت، گفت که اگر طالبان می‌خواهند مشکل افغانستان حل شود، راه گفت‌وگو و مذاکره را انتخاب کنند؛ زیرا به‌گفته‌ او، از نظر تمام جهان جنگ این گروه مشروعیت ندارد.
مشاور امنیت ملی کشور افزود که حکومت افغانستان طرفدار صلح و مذاکره است و به همین دلیل، شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه حضور دارند.
او در عین حال گفت که برای شرکت در نشست استانبول نیز آمادگی دارند، اما طالبان نه تنها حاضر به مذاکره نیستند، بلکه به جز جنگ، دیگر چیزی را نمی‌شناسند.
محب در جریان صحبت‌هایش به ارتباط پاکستان با گروه طالبان نیز اشاره کرد و گفت که پاکستان به‌ جای گروه‌های تروریستی باید با دولت افغانستان ارتباط برقرار کند، درحالی که به‌گفته‌ او، هم‌اکنون در هیچ زمینه‌ای میان کابل و اسلام‌آباد رابطه‌ خوب وجود ندارد.
او گفت: مداخله‌ پاکستان در افغانستان پنهان نیست. ما می‌خواهیم که این مسئله با همکاری دیپلماتیک حل شود. ما می‌خواهیم که آنان به‌ طور صادقانه از کشتن افغان‌ها دست بردارند. آنان همیشه وعده می‌کنند، اما هنوز آن را عملی نکرده‌اند. حالا همه می‌دانیم که در عقب این جنگ، دست کیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا