آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرگزارش

روزانه ۹ کودک قربانی جنگ در افغانستان می‌شود

بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸، نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک کشته و تقریباً ۱۵ هزار دیگر زخمی شدند که این امر به افغانستان در تبدیل شدن به کشنده ترین منطقه جنگی جهان در سال ۲۰۱۸ کمک کرده است.

یونیسف در گزارشی می‌گوید که جنگ ۴۰ ساله(افغانستان) تأثیر مخربی بر کودکان داشته و طرفین جنگ برای محافظت از آن‌ها در برابر عواقب آن ناکام هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، یونیسف در گزارشی امروز سه‌شنبه(۲۶ قوس) می‌گوید روزانه ۹ کودک در افغانستان در نتیجه درگیری‌ها کشته یا معلول می‌شوند و طرفین این جنگ در محافظت از آن‌ها ناکام هستند.
در گزارش آمده است: در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹، به طور متوسط ۹ کودک روزانه کشته یا معلول شده‌اند.
این امر ۱۱ درصد افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که بیشتر از حملات انتحاری و درگیری بین نیروهای طرف‌دار و ضد حکومت ناشی می‌شود.
هنریتا فور رییس اجرایی یونیسف می‌گوید:« حتی با رعایت معیارهای نسبی در افغانستان، سال ۲۰۱۹ به ویژه برای کودکان مرگبار بوده است. کودکان، خانواده‌ها و جوامع هر روز عواقب وحشتناک درگیری را متحمل می‌شوند.»‌
طبق این گزارش، کودکان میل و رغبت خود را نسبت به رفتن به مکتب، یاد گرفتن مهارت‌ها و ساختن یک آینده برای خودشان از دست داده‌ و ناامید هستند.
بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸، نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک کشته و تقریباً ۱۵ هزار دیگر زخمی شدند که این امر به افغانستان در تبدیل شدن به کشنده ترین منطقه جنگی جهان در سال ۲۰۱۸ کمک کرده است.
یافته‌های بیشتر این گزارش طور ذیل می‌باشد:
• ۳.۸ میلیون کودک نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارد؛
• از هر ۳ دختر ۱ تن قبل از سن ۱۸ ازدواج می‌کند؛‌
• ۳.۷ میلیون کودک واجد شرایط خارج از مکتب هستند؛
• ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال به سوءتغذی حاد مصاب هستند؛
• ۳۰ درصد کودکان مشغول کار‌های شاقه هستند؛‌
• ۴۰۰ هزار نوجوان هر ساله وارد بازار کار می‌شود اما بسیاری فاقد مهارت‌های مسلکی لازم برای یافتن شغل می‌باشد؛‌
یونیسف به کمک شرکایش تداوی ۲۷۷ هزار کودک مصاب به سوءتغذی حاد را پیش می‌برد.
این نهاد در ادامه از تمام طرف‌های درگیر می‌خواهد تا وظایف خود را مطابق قانون بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر انجام دهند.
یونیسف برای پشتیبانی از عملیات‌هایش در افغانستان در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیون دالر نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا