آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

روند اداری سفر حج الکترونیکی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری الکترونیکی شدن «فریضه حج» میان اداره آسان‌خدمت وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و وزارت ارشاد حج و اوقاف امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری الکترونیکی شدن «فریضه حج» میان اداره آسان‌خدمت وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و وزارت ارشاد حج و اوقاف امضا شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این تفاهم‌نامه میان محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد و حج و اوقاف امروز شنبه(۲۳قوس) در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت امضا شد که پس از عملی شدن این برنامه، تمام روند سفر حج الکترونیکی خواهد شد.
محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی پس از امضای این تفاهم‌‌نامه، به رسانه‌ها گفت که با عملی شدن این برنامه، سهولت‌های زیادی از نظر زمانی و همچنان از نظر طی مراحل اسناد در پروسه ثبت نام حجاج به میان خواهد آمد.
سرپرست وزارت مخابرات تصریح کرد، به اساس این تفاهم‌نامه، اداره آسان خدمت پروسه‌های موجوده حج و اوقاف را مطالعه، سیستم الکترونیکی حج را ایجاد و برای کارمندان این وزارت ورکشاپ‌های ارتقای ظرفیت برگزار خواهد کرد.
آقای هاشمی افزود که سیستم الکترونیکی برای حجاج کشور اجازه می‌دهد که تمام مراحل فریضه حج از جمله ثبت نام، پاسپورت، ویزه و معلومات رفت و برگشت را استفاده کنند و همچنان تحویلی پول و سایر خدمات پروسه حج توسط سیستم الکترونیکی انجام می‌شود.
از سویی‌هم، عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد حج و اوقاف گفت که عملی شدن سیستم الکترونیکی پروسه حج، سهولت‌های بیش‌تر برای مردم فراهم خواهد کرد.
آقای منیب با اشاره بر این که پروسه حج در سال‌های گذشته یک پروسه شفاف بود، تاکید کرد که با عملی شدن این برنامه شفافیت بیش‌تر و سهولت‌های بهتر نیز به میان خواهد آمد.
او افزود که ریاست‌های حج و اوقاف در ولایت‌ها با کسانی که قصد ادای حج را دارند، در راستای طی مراحل اسنادشان با سیستم الکترونیکی همکار خواهند بود.
بر بنیاد گزارش وزارت ارشاد حج و اوقاف، همه ساله بیش‌از از ۳۰ هزار تن قصد ادای حج به عربستان سعودی را دارند و روند طی مراحل پروسه حج بسیار جنجالی و زمان‌گیر است، اما با الکترونیکی شدن این پروسه ساده سازی به میان می‌آید و از و ضیاع وقت جلوگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا