آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

روند صلح؛ داکتر عبدالله به تهران دعوت شده است

منابعی از دولت می‌گویند که داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی قرار است پس از سفر به اسلام‌آباد، به تهران، دهلی نو، تاشکند، انقره و چین نیز سفر کند. گفته شده که او به تهران نیز دعوت شده است.

به گزارش گزاری دید، قرار است فردا دوشنبه(۷میزان) داکتر عبدالله به اسلام‌آباد برود، ولی برخی منابع گفته‌اند که او به تهران نیز دعوت شده و این موضوع نشان دهنده فصل جدید روابط میان کابل و تهران دست کم در روند صلح افغانستان خواهد بود.
برخی منابع در دولت می‌گویند که عبدالله شخصاً تلاش دارد ابتکار عمل را به دست گرفته و دیپلماسی منطقه‌‌ای در محور صلح افغانستان را رهبری کند.
به گفته این منابع، آقای عبدالله پس از سفر به اسلام‌آباد، به دهلی، تهران، انقره، پکن و تاشکند خواهد رفت تا اجماع منطقه‌‌ای را درباره صلح احیا کرده و حمایت کشورهای منطقه از مذاکرات بین‌الافغانی را به دست آورد.
دلیل این سفرها نیز نارضایتی بعضی از برخی کشورهای منطقه از مذاکرات جاری در دوحه خوانده شده است. عبدالله عبدالله تلاش دارد تا این نگرانی‌ها را برطرف کرده و اعتماد آنان را در روند صلح کسب کند.
سفر عبدالله به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که خشونت‌ها همچنان در افغانستان بالا بوده و با وجود برگزاری نشست‌های هیئت‌های مذاکره کننده میان دولت و طالبان تاکنون اختلافات برطرف نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا