آخرین اخبارجهانروند صلحسیاست

روند صلح؛ دیدار خلیلزاد با مقامات ازبیکستان در واشنگتن

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با مقامات ازبیکستان در رابطه به روند صلح، تجارت و سرمایه‌گذاری و اتصال منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزای دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته در چند رشته توییت گفته است که وی با عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه، عصمت‌الله ایرگشوف نماینده ویژه ازبیکستان در امور افغانستان و برخی دیگر از مقامات آن کشور در واشنگتن ملاقات کرده است.

آقای خلیلزاد در مورد این دیدار گفت: «ما در مورد وضعیت فعلی گفت‌وگوهای صلح افغانستان و اهمیت کاهش فوری خشونت‌ها بحث کردیم».
به گفته وی، مقامات امریکایی و ازبیکستانی همچنان در رابطه به نقش منطقه در کمک به روند صلح، تجارت، توسعه و اتصال منطقه‌ای تسهیل شده توسط صلح در افغانستان، بهره‌مندی آسیای مرکزی و افغانستان و پاکستان گفت‌وگو کرده‌اند.
سفیر خلیلزاد افزود: « ما مشتاقانه منتظر هستیم به زودی صندوق سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و نشستی از نمایندگان عالی‌رتبه ایالات متحده، ازبیکستان، پاکستان و افغانستان را برای بحث و گفت‌وگو در مورد اتصال، تجارت و طرح‌های توسعه‌ای اعلام کنیم».
این دیدارها در حالی صورت گرفته است که بر بنیاد گزارش‌ها تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و گروه طالبان روی طرزالعمل گفت‌وگوها به توافق رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا