آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

روند صلح؛ دیدار خلیلزاد با مقامات قطری و هیئت طالبان

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در سفرش به دوحه با مسئولان موسسات اقتصادی قطر و هیئت طالبان در دوحه در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روند صلح بحث و تبادل نظر کرد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در سفرش به دوحه با مسئولان موسسات اقتصادی قطر و هیئت طالبان در دوحه در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روند صلح بحث و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان و هیئت همراهش امروز شنبه(۱۴ سرطان) در چند رشته توییت از پایان سفر به دوحه و دیدار با هئیت طالبان و مسئولان موسسات سرمایه‌گذاری قطر خبر داد.
آقای خلیلزاد ضمن گفت‌وگو با مسئولان صندوق قطر برای توسعه جهت سرمایه‌گذاری بالای پروژه‌های افغانستان، گفته است پوتانسیل تقویت اثرات سرمایه‌گذاری در افغانستان با شرکای هم‌فکر واقعی است.
وی در دیدار با طالبان گفته است: «ما بر فرصت‌های توسعه‌ اقتصادی که صلح پایدار به همراه خواهد داشت، تأکید کردیم. ما با فرض اینکه دو طرف (طالبان و حکومت) می‌توانند بر موانع نهایی در مسیر گفت‌وگوهای میان‌افغانی غلبه کنند، توافق کردیم که پیشرفت برنامه‌هایی در حمایت از صلح از این زودتر نمی‌تواند آغاز گردد».
به گفته وی، طالبان درک کرده‌اند که همه مردم افغانستان باید مصالحه کنند تا سرمایه‌گذاری لازم را برای آینده افغانستان جلب کنند.
گفتنی است که آقای خلیلزاد و هیئت همراهش پیش از دیدار با هئیت طالبان، در گفت‌وگوی ویدئویی با رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، دیدگاه‌های خود را در حوزه سرمایه‌گذاری شریک ساختند.
آقای خلیلزاد در این دیدار گفته است: «یک صلح پایدار می‌تواند به معنای سرمایه‌گذاری با خطر کم‌تر، هزینه کم‌تر و افزایش سریع سرمایه باشد».
آن‌ها همچنان بر حل فوری مسائل باقی‌مانده پیرامون گفت‌وگوهای میان‌افغانی تأکید کرده و افزوده‌اند که تأخیر در این روند به تخریب‌کنندگان فرصت می‌دهد.
گفتنی است که این دور سفر آقای خلیلزاد به منطقه علاوه بر گفت‌وگوهای صلح، بعد اقتصادی نیز داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا