آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاست

روند صلح افغانستان؛ نخستین دیدار خلیلزاد با وزیر خارجه جدید امریکا

آنتونی بلينكن وزیر خارجه جدید ایالات متحده روز گذشته (پنجشنبه١٦ دلو) با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور برای روند مصالحه افغانستان ملاقات کرد.

به نقل از صدای امریکا، آقای بلينكن در حساب توییترش نگاشته که دو طرف در مورد آینده سیاست واشنگتن در قبال افغانستان که شامل محفوظ نگه داشتن ایالات متحده در قبال تهدیدهای دهشت‌افکنی، دست یافتن به یک توافق سیاسی عادلانه و پایدار و برقراری یک آتش‌بس دایمی و فراگیر می‌باشد، بحث کردند.
زلمی خلیلزاد نیز در حساب توییترش گفته که او در این ملاقات در مورد روند صلح افغانستان به وزیر خارجه ایالات متحده معلومات داده است.
آقای خلیلزاد افزوده که در این ملاقات روی «استراتژی مبتنی بر شرایط» تمرکز شد، استراتژیی که به گفته وی منجر به برقراری صلح در افغانستان شود و نگذارد از خاک این کشور برای تهدید کردن ایالات متحده و متحدین این کشور استفاده شود.
این نخستین ملاقات آنتونی بلينكن به حیث وزیر خارجه جدید ایالات متحده با زلمی خلیلزاد بود.
زلمی خلیلزاد که پیش از این به حیث سفیر ایالات متحده در افغانستان، عراق و ملل متحد کار کرده است، در سال ٢٠١٨ و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به حیث نماینده ویژه ایالات متحده برای مصالحه افغانستان تعین شد.
آنتونی بلينكن هفته گذشته پس از آغاز کارش به حیث وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری گفت که او از زلمی خلیلزاد خواسته تا به کارش ادامه بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا