آخرین اخباراسلایدشوروند صلحسیاست

روند صلح افغانستان موضوع دیدار وزرای دفاع هند و ایران

راج‌نات سینگ وزیر دفاع هند دیدار پرباری با جنرال امیر حاتمی همتای ایرانی‌اش در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه، مسایل امنیتی منطقه‌ای و وضعیت افغانستان داشته است.

به گزارش خبرگزاری دید، راج نات سینگ وزیر دفاع هند پس از سفر به مسکو و شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای، به تهران رفته و با مقامات ایرانی در مورد مسایل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر دفاع هند پس از دیدار با امیر حاتمی همتای ایرانی‌اش در صفحه توییتر خود نگاشته است: «نشست پر باری با جنرال امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در تهران داشتم. ما در مورد مسایل منطقه‌ای، از جمله افغانستان و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردیم».

دفتر وزارت دفاع هند نیز در اعلامیه‌ای جداگانه گفت: «هر دو وزیر دفاع در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه صحبت کردند و در مورد مسایل امنیتی منطقه، به شمول صلح و ثبات در افغانستان تبادل نظر نمودند».

آقای سینگ پس از دیدارهای جداگانه با همتایان خود از روسیه، چین و کشورهای آسیای مرکزی با جنرال امیر حاتمی وزیر دفاع ایران ملاقات می‌کند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که هند قبلاً‌ نسبت به وضعیت خلیج فارس ابراز نگرانی کرده و از کشورهای منطقه خواسته بود تا اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو و احترام متقابل حل و فصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا