آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

روند صلح و تقویت روابط دوجانه؛ محور دیدار رییس‌جمهور غنی با نماینده قطر

خبرگزاری دید: رییس جمهور ‌غنی با مطلق ماجد القحطانی نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر در امور افغانستان دیدار و هردو طرف روی روند صلح و موضوعات دوجانبه میان دو کشور بحث و مشورت کرده‌‌اند.


ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار عصر امروز (چهارشنبه، ۱۶ سرطان) انجام شده‌است.
در خبرنامه آمده است که در این دیدار در خصوص پروسه صلح افغانستان و موضوعات دوجانبه میان افغانستان و قطر، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
قطر میزبان مذاکرات صلح و همچنین دفتر سیاسی طالبان است. گزارش شده که القحطانی برای تسریع روند صلح به کابل آمده است.
این در حالی است که به تازگی گزارش شده که طالبان برای تسریع روند صلح اعلام آمادگی کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است: «گفتگوها و روند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت و انتظار می‌رود که وارد مرحله‌ مهمی شود.»
وی افزوده است: «احتمالا یک‌ماه طول خواهد کشید تا به مرحله‌ای برسیم که هر دو طرف برنامه‌های کتبی صلح را ارایه کنند. ما در گفتگوهای صلح بسیار جدی هستیم.»
قابل یاد کرد است که امروز نشستی در باره صلح افغانستان با اشتراک هیئتی از گروه طالبان و هیئت عالی‌رتبه دولت افغانستان در تهران برگزار گردید.
وزارت خارجه ایران در اعلامیه‌ای گفته‌است که در این نشست، نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیئت عالی سیاسی طالبان حضور دارند.
گفته می‌شود که یک هیئت دولت افغانستان با اشتراک یونس قانونی، سلام رحیمی، کریم خرم، ارشاد احمدی، ظاهر وحدت و محمدالله بتاش به تهران سفر کرده‌است.
هیئتی از طالبان هم به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی به دعوت رسمی ایران، به تهران سفر کرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا