آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

روند صلح و مذاکرات میان‌افغانی؛ محمد محقق با کاردار سفارت امریکا دیدار کرد

کاردار سفارت امریکا در کابل با محمد محقق مشاور ارشد رییس ‌جمهور در امور امنیتی دیدار و در بارۀ وضعیت جاری در کشور و حکومت پساصلح بحث و مشورت کرده است.

محقق
به گزارش خبرگزاری دید، راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل با محمد محقق مشاور ارشد رییس‌ جمهور در امور امنیتی و سیاسی دیدار کرده است.
محمد محقق این خبر را در صفحه فیسبوک خود همگانی کرده و گفته است که در این دیدار روی وضعیت جاری در کشور و مذاکرات صلح در دوحه بحث و مشورت صورت گرفت.
راس ویلسون در این دیدار گفته است که « ايالات متحده به زودى صاحب يک حكومت جديد به رهبرى آقاى بايدن خواهد شد و ما نظريات مفید بزرگان افغانستان را با اداره جديد هم شریک می‌سازیم».
او علاوه کرده است که «اداره جدید ایالات متحده نيز با جدیت تمام پروسه صلح افغانستان را دنبال نموده و خواهان به ثمر نشستن آن است، از اين جهت لازم است که در زمينه مشوره بزرگان افغانستان به خصوص نظریات شما را بدانیم».
کاردار سفارت امریکا در باره حکومت پساصلح تصریح کرده است: «ما حامی اداره موقت یا نظام خاصی نیستیم و هر آنچه را که مردم افغانستان روی آن توافق کنند حمایت می‌کنیم».
همچنان محمد محقق در این دیدار خواهان دقت بیشتر در مذاکرات صلح شده و گفته است: «بايد در این مذاکرات حقوق برابر اقوام، مذاهب و زنان به صورت واضح تعریف و در نظر گرفته شود چنان که در قانون اساسی فعلی تسجیل گردیده است».
او نیز در باره حکومت پساصلح تصریح کرده است: «تاکنون در سطح جهان رايج شده که نظام جمهوری مناسب‌ترين و بهترين نظام مي‌باشد و خواستار نظام جمهورى اسلامى در كشورمان هستيم با ترکیبی که در آن مشارکت سیاسی همه اقوام در نظر گرفته شده باشد».
مشاور ارشد رییس‌ جمهور تأکید کرده است که «بهترین گزینه خواهد بود كه نظام جمهوری داراى ریيس‌جمهور و سه معاون باشد و معاونين همه هم‌سطح هم بوده و ترتیب و شماره نداشته باشند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا