آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت داخله:

رویداد بهسود بررسی می‌شود

وزارت امور داخله اعلام کرد که یک هیئت به‌ منظور بررسی همه‌جانبه‌ رویداد ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک اعزام می‌شود. این تصمیم پس از آن اعلام شد که درگیری میان پولیس و مردم در این منطقه تلفاتی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دید، طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته است که رهبری فرماندهی پولیس ولایت میدان‌وردک از چند روز به این طرف به‌ خاطر معرفی فرماندهان جدید پولیس برای ولسوالی‌های حصه اول و دوم بهسود و تحکیم پاسگاه‌های پولیس به این دو ولسوالی رفته بود.
به گفته‌ آقای آرین، «افراد مسلح غیرمسئول وابسته به علی‌پور با حضور در این ساحات مانع حضور و فعالیت نیروهای امنیتی و پولیس شده‌اند».
او افزوده است که امروز شماری از افراد علی‌پور در مقابل تعمیر ولسوالی بهسود تجمع کرده بودند و بالای نیروهای امنیتی و مردم انداخت مسلحانه کردند.
طبق اظهارات آرین، از اثر این آشوب زیر نام تظاهرات، شماری از نیروهای امنیتی و پنج تن از باشندگان محل زخمی شده‌اند. همچنان به گفته‌ او،‌ در جریان درگیری‌ها، نُه تن از افراد علی‌پور کشته و هفت نفر دیگر آنها زخمی شده‌اند.
سخنگوی وزارت داخله علاوه کرده است که پولیس به‌ منظور کنترول وضعیت دست به فیرهای هوایی زده و ۶۸ تن از افراد «مسلح غیرمسئول» را بازداشت کرده است. آرین گفته است که وضعیت در حال حاضر زیر کنترول پولیس قرار دارد.
این درحالی است که مهدی راسخ عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که نیروهای امنیتی به رهبری الله داد فدایی، فرمانده پولیس میدان‌وردک بر تجمع اعتراضی موی‌سفیدان محل تیراندازی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا