دسته بندی نشده

رویداد خونین مزار شریف؛ ۱۸ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت

حمله مهاجمین مسلح، به قول اردوی ۲۰۹ شاهین، بعد از ظهر امروز جمعه به کشته‌شدن ۱۸ سرباز و زخمی‌شدن نزدیک به ۵۰ تن دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری دید، حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز امروز، ۶ مهاجم مسلح با استفاده از یونیفورم اردوی ملی و با بکارگیری دو موتر رنجر اردوی ملی وارد محوطه این قول اردو شده و بعد از عبور از دو کمربندی با محافظین درگیر شدند.

این درگیری خونین حوالی ساعت شش و نیم شام، با کشته‌شدن آخرین مهاجم به پایان رسید و یک‌تن از مهاجمان همراه با جلیقه انتحاری زنده دستگیر شده است.

عبدالقهار آرام، مسوول مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، گفت: در این رویداد ۸ سرباز کشته شده و ۱۱ سرباز دیگر زخمی شده‌اند. اما داکتران موظف در شفاخانه قول اردو گفته‌اند که ۱۸ تن کشته شده و نزدیک به ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود مهاجمان که به انواع سلاح سبک و سنگین مجهز بوده و یونیفورم اردوی ملی به تن داشتند، با استفاده از دو عراده رنجر اردوی ملی و با اذعان به این‌که از ولایت فاریاب سربازان زخمی را برای تداوی آورده‌اند، توانسته‌اند از کمربندی‌های قول اردو عبور کنند.

طالبان با نشر خبرنامه‌ای مسوولیت این حادثه را به دوش گرفته و مدعی شده‌اند که ده‌ها تن از منسوبین اردوی ملی بشمول رییس ارکان این قول اردو را در این حمله کشته‌اند.

گفتنی است که دو روز قبل عبدالله حبیبی، وزیر دفاع کشور، در سفری به مزار شریف در قول اردوی ۲۰۹ شاهین با سربازان و مسوولین این قول اردو دیدار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا