آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور امریکا: اکنون زمان مقابله قاطع در برابر تجاوز و خشونت طالبان است

به دنبال افزایش جنگ و خشونت گروه طالبان، ایالات متحده امریکا ضمن غیر قانونی و نپذیرفتنی خواندن، آن را محکوم کرد. جو بایدن رییس جمهور امریکا گفته که «اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است».


به گزارش خبرگزاری دید، سخنگوی کاخ سفید گفته که رییس ‌جمهور بایدن «احساس می‌کند و اظهار کرده که دولت و نیروهای امنیتی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است».
در بیانیه سفارت امریکا در کابل که شب گذشته در پی خبر سقوط شهرهای زرنج و شبرغان منتشر شد، آمده که اقدامات طالبان «بحران انسانی» را در این کشور تشدید می‌کند.
سفارت امریکا: اقدامات طالبان برای تحمیل حکومت‌داری خود به زور غیرقابل پذیرش و در تضاد با ادعای حمایت از یک توافق بنا به مذاکره در روند صلح دوحه است و بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به رفاه و حقوق غیر نظامیان را نشان می‌دهد».
نمایندگان طالبان در دوحه به امریکا تعهد عدم تعرض به شهرها را داده بودند.
سفارت امریکا از طالبان خواسته که با آتش‌بس دائمی و همه‌جانبه و شرکت در مذاکرات صلح به طور کامل مشارکت کنند تا به رنج مردم افغانستان پایان داده و راه را برای حل و فصل سیاسی فراگیر که به نفع همه افغانها است، باز کنند.
دو روز پیش کاخ سفید به نیروهای امریکایی مستقر در قطر دستور داد که مواضع طالبان را با بمب‌افکن بی-۵۲ هدف قرار بدهند.
با این حال، جو بایدن آخر ماه اگست را برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان تعیین کرده و با وجود پیشروی‌های اخیر طالبان بر این تاریخ همچنان تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا