آخرین اخبارایرانپاکستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور ایران حضور امریکا را عامل افزایش مشکلات در افغانستان خواند

رییس جمهور ایران می‌گوید که حضور نظامی امریکا در افغانستان بدون تردید عام افزایش مشکلات در افغانستان است. این اظهارات را آقای روحانی در دیدار با رییس ارتش پاکستان مطرح کرده است.

رییس جمهور ایران می‌گوید که حضور نظامی امریکا در افغانستان بدون تردید عام افزایش مشکلات در افغانستان است. این اظهارات را آقای روحانی در دیدار با رییس ارتش پاکستان مطرح کرده است.
به نقل از فارس، حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهد بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.
روحانی با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه، تصریح کرد: معتقدیم در زمینه مسایل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.
رییس جمهور اضافه کرد: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی امریکا بر مشکلات افغانستان افزوده است.
روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک دارند و می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در راستای منافع بلند مدت دو کشور و منطقه داشته باشند.
جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان این که ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهد، اظهار داشت: هیچ کشور نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشورهای دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.
گفتنی است که تهران همواره مخالف حضور نظامیان امریکایی در افغانستان و منطقه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا