آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی از بی‌استفاده ماندن میلیاردها دالر در پنج اداره دولتی سخن گفت

رییس جمهور اشرف غنی از پنج اداره دولتی یاد کرد که در آن ملیاردها دالر بودجه دولت بدون استفاده و راکد مانده است. آقای غنی از این ادارات اما نام نبرد.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که امروز سه‌شنبه(۱۴ثور) در همایش «هفته معارف» در ارگ صحبت می‌کرد، از راکد ماندن ملیاردها دالر بودجه دولت در پنج اداره سخن گفت.
او گفت که از این اداره‌ها نام نمی‌برد، ولی بندانداختن میلیاردها دالر توسط این ادارات دولتی پذیرفتنی نیست.
رییس جمهور غنی تأکید کرد: «تنها دو اداره ۱.۶ میلیارد دالر را بند انداخته است».
رییس‌ جمهور غنی به این ادارات هشدار داده و گفت که پس از این هر اداره که بودجه‌ شان را مصرف کرده نتوانند و همچنان مصارف ادارات در ساختار تعهدات‌شان در یک سال انجام نشود، بودجه‌ به سایر ادارات داده می‌شود.
آقای غنی افزود: «ما این فرصت را نداریم که پیسه را ضایع کنیم»
از سویی هم، او در بخشی از صحبت‌های خود گفت که گروه طالبان ملیاردها دالر را به زیربنای افغانستان از جمله در بخش معارف آسیب زده است.
پیش از این، رییس‌ جمهور غنی گفته بود که این گروه به ارزش یک میلیارد دالر امریکایی به زیربناهای افغانستان صدمه رسانده است.
او در نشست «هفته‌ حکومتداری و منابع بشری» در تاریخ ۳۱ حمل گفته بود: «فراموش نکنیم که یک میلیارد دالر حرکات طالبان به زیربناهای افغانستان صدمه رسانده است. من به آنان می‌گویم که چرا خراب می‌کنید؟ اگر توانایی ساختن ندارید و برنامه‌ مثبت ندارید، حداقل از تخریب و ویرانی جلوگیری کنید».
آقای غنی اما در بخشی از صحبت‌های امروزش گفت که یک فصل نو همکاری‌های بین‌المللی در افغانستان می‌آید. او افزود که لازم است افغانستان در این فصل همکاری‌ها، همکاری‌های منطقه‌ای خود را گسترش دهد.
آقای غنی تأکید کرد که روایت افغانستان هم‌اکنون روایت منطقه شده است و افغان‌ها باید منطقه را بشناسند. او گفته است: «دیدگاه منطقه درباره‌ی افغانستان تغییر کرده، امروز آینده‌ انکشافی منطقه با افغانستان گره خورده است».
با این حال، خروج نیروهای خارجی از کشور نگرانی زیادی در جامعه خلق کرده و مردم نگران بازگشت جنگ‌های داخلی دهه هفتاد در کشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا