آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا دیدار کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا که در راس یک هیئت وارد کابل شده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار رییس جمهور غنی از کمک و همکاری امریکا و سایر شرکای بین‌المللی در طی دو دهۀ گذشته به دولت و مردم افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که رییس جمهور بر مبارزه مشترک همه کشورها در برابر تروریزم تاکید نموده، گفت که به تصمیم ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر خروج نیروهای شان از افغانستان احترام می‌گذارد و دولت افغانستان تلاش خواهد کرد که در پروسۀ انتقال، همکاری لازم را انجام دهد.

خبرنامه افزوده است که رییس جمهور غنی از توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان یادآوری کرده، گفت که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما نشان دادند که به تنهایی قابلیت دفاع سرزمین و کشور شان را دارند و مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خویش می‌باشند.

رییس جمهور کشور گفت: اکنون که ایالات متحدۀ امریکا قصد خروج نیروهای شان را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.

در مقابل، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفت که خروج نیروهای ما از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحدۀ امریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پابند است.

وی افزود که ایالات متحدۀ امریکا حمایت‌های دیپلوماتیک و بشردوستانه خویش را از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه می‌دهد و تلاش‌های خود را به خاطر تسهیل روند صلح افغانستان، تداوم خواهد بخشید.

در اخیر این دیدار، هر دو جانب موافقت کردند که به خاطر پیشبرد روند انتقال و آغاز فصل جدید همکاری ها، روابط و صحبت ها همچنان ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا