آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی رسماً شکست داعش را در ننگرهار اعلام کرد

رییس جمهور غنی می‌گوید که شکست‌ گروه تروریستی داعش در ننگرهار، نه تنها برای این ولایت و افغانستان، بلکه برای منطقه یک دستاورد بزرگ است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست ارزیابی وضعیت عمومی امنیتی ولایت ننگرهار، از والی این ولایت و مسئولان امنیتی و دفاعی به‌ خاطر رهبری و مدیرت خوب شان تشکر کرد و گفت: شکست‌دادن داعش در ننگرهار، نه تنها برای این ولایت و افغانستان، بلکه برای منطقه یک دستاورد بزرگ می‌باشد؛ این دستاورد را برای نیروهای امنیتی و دفاعی، نیروهای خیزش مردمی و مردم ننگرهار، تبریک می‌گویم.
آقای غنی افزود که با زنان و کودکان این گروه مطابق فرهنگ و عنعنه ما، ترتیبات گرفته شود و در این راستا به والی ننگرهار هدایات مشخص داد.
وی همچنان از مردم ننگرهار به‌ ویژه از کسانی که داعشیان به آن‌ها صدمه رسانده‌اند، خواست که در رابطه به سرنوشت داعشیان پیشنهادات و نظریات شان را با وی شریک سازند.
رییس‌ جمهور گفت که نیروهای سرحدی باید در چوکات قول‌اردوها جذب و در امتداد مرز دیورند جابه‌جا شوند؛ تمویل و تجهیز نیروهای خیزش مردمی که به‌ خاطر دفاع از وطن قربانی‌های زیادی داده اند، از اولویت‌های ما می‌باشد.
محمد اشرف غنی فداکاری‌ها و تلاش‌های مردم ننگرهار را در زمینه سرکوب داعش ستایش کرد و به مسئولین مربوطه هدایت داد که به اقوام شینواری، مومند و دیگر اقوامی که در سرکوب داعش قربانی‌های زیادی را متحمل شده‌اند، توجه خاص صورت گیرد.
آقای غنی به مسئولین ننگرهار هدایت داد که در مناطق تصفیه‌شده‌ ولایت ننگرهار، پروژه‌های انکشافی تطبیق گردد و به نیازهای اولیه‌ مردم در آن مناطق، رسیدگی شود.
وی افزود که پس از دسته‌بندی جنگجویان داعش که تسلیم شده‌اند، با کشورهای منطقه و جهان باید به نتیجه برسیم و آنان باید مسئولیت اتباع خویش را بپذیرند.
رییس ‌جمهور غنی هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم ننگرهار را مفید خواند و به منظور تقویت هرچه بیشتر این هماهنگی در تصفیه‌ مناطق باقی‌مانده و عملیات تصفیوی، هدایات لازم صادر نمود.
گفتنی است که در چند روز گذشته صدها عضو گروه تروریستی داعش(شاخه خراسان) همراه خانواده‌های شان به نیروهای مسلح ملی افغانستان تسلیم شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا